  • Data: 2018-09-14 22:52:29
    Temat: Re: Klakson
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 13:03:15 +0200, Myjk napisał(a):

    > Thu, 13 Sep 2018 12:48:18 +0200, spider

    > Na to wygląda. I do tej pory nie rozumiem dlaczego ludzie w takich
    > sytuacjach tak mocno szarpią kierownicą że aż doprowadzają do wytrącenia
    > auta z toru jazdy, a jeszcze bardziej mnie zastanawia jak bardzo niesprawne
    > auto musi być aby na gładkiej (i czystej) jak lustro jezdni w takiej
    > sytuacji wylądować w rowie (hamulce tam ZTCW nie zagrały) więc wniosek jest
    > taki że amory, względnie gumy, to musiał być zwyczajny śmietnik.

    Raczej każdy samochód bez ESP, przy wysokiej przyczepności, jeśli kierowca
    machnie tak kierownicą w jedną i drugą stronę, to tył nie pojedzie już "za
    przodem" tylko pojedzie szerzej, a z ujęciem gazu to już w ogóle.

    A jeśli dobrze widzę to jest Swift, a poza wersją sport, ten samochód jest
    z tych co tak sobie się prowadzi. Może nie wymaga jakiś szczególnie
    szybkich rąk, ale po prostu dość głeboko się kładzie w zakręcie na odboju i
    taki jakiś mało stablny jest przy gwałtownych manewrach.

    Co prawda więkzość kierowców to pierwsze pociągnięcie w lewo jeszcze by
    skontrowała (ten na filmie to jakaś wybitna mizeria), ale zazwyczaj i tak
    przy wyższych prędkościach (a tu ze słupków wychodzi mi 130) rzadko kończy
    się to opanowaniem samochodu, a samochód łapie rybe, kierowca kontruje za
    późno i za głęboko - powodując że oscylacje się tylko powiększają.