    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Date: Tue, 11 Jun 2019 21:27:45 +0200

    dyskusyjnych:5cfff610$0$526$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 11.06.2019 o 20:18, J.F. pisze:

    >Dopóki będzie w tej technologi i filozofii co dzisiaj, to co najwyżej
    >hybrydy ze sznurkiem...

    >Te 80MW z wielu rzeczy wynika -

    a nie z tego, ze te dzielnice tyle biora w szczycie ?

    > rezerwy w tym są, ale rezerwy są niezbędne w systemie
    > energetycznym - inaczej drobne zakłócenie go przewróci.

    No wlasnie - to ile moglyby wziac z wykorzystaniem rezerw ?

> [...]
    > skali kraju to 10GW. Tyle teoretycznie mógłbyś łyknąć bez większych
    > inwestycji (w praktyce gdzieś 2/3 tego, bo przecież część przemysłu
    > i transportu elektycznego też śpi po nocach, więc kable nie w tym
    > miejscu). Czyli masz powiedzmy 7,2GW podzielić przez 3,6kW co daje
    > okrągłe 2 miliony biera elektryków po 3,6kW (czyli takich co całą
    > noc ładujesz, żeby do pracy i spowrotem pojechać). Wychodzi więc 1
    > hybryda hotplug na 17 osób jak patrzysz od strony elektrowni. Jak
    > poatrzyłeś od strony odbiorców to była 1 na 10 osób. Jak widzisz
    > współczynniki jednoczesności są na każdym etapie;)

    Ale mamy cos 10mln "gospodarstw domowych", wiec teraz wychodzi nam
    elektryk w co piatym.

    >Większość na gaz z tego co wiem.

    A te nowe ?

    >Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności - ile
    >razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz.

    przy obiedzie ? Czesto.

    > A teraz ile razy razem z sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z
    > ładowarkami elektryków jest inaczej - wszyscy po pracy;)

    I po pracy zaczynaja obiad gotowac :-)

    No dobra - teraz "po pracy" rozmyte, a obiad gotuje sie krotko.

    >Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki, hulajnogi
    >itp jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako ktoś, kto ma
    >samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem defacto żonie.
    >Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka. Szybciej,
    >wygodniej i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie w budowie i
    >utrzymaniu. Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie była;)

    A gdyby tak drogi dla samochodow w tunelach puscic :-)

    J.