  • Data: 2019-06-11 20:42:25
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.06.2019 o 20:18, J.F. pisze:

    > No to jeszcze na pare lat nam starczy, zanim bedzie elektryk w co
    > czwartym mieszkaniu.

    Dopóki będzie w tej technologi i filozofii co dzisiaj, to co najwyżej
    hybrydy ze sznurkiem...

    > Ale:
    > -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej dostarczyc niz
    > te 80MW?

    Te 80MW z wielu rzeczy wynika - rezerwy w tym są, ale rezerwy są
    niezbędne w systemie energetycznym - inaczej drobne zakłócenie go
    przewróci. Możesz liczyć z drugiej strony - różnica między szczytem a
    nocą w skali kraju to 10GW. Tyle teoretycznie mógłbyś łyknąć bez
    większych inwestycji (w praktyce gdzieś 2/3 tego, bo przecież część
    przemysłu i transportu elektycznego też śpi po nocach, więc kable nie w
    tym miejscu). Czyli masz powiedzmy 7,2GW podzielić przez 3,6kW co daje
    okrągłe 2 miliony biera elektryków po 3,6kW (czyli takich co całą noc
    ładujesz, żeby do pracy i spowrotem pojechać). Wychodzi więc 1 hybryda
    hotplug na 17 osób jak patrzysz od strony elektrowni. Jak poatrzyłeś od
    strony odbiorców to była 1 na 10 osób. Jak widzisz współczynniki
    jednoczesności są na każdym etapie;)

    > -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje 36kWh ?
    > -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?

    Większość na gaz z tego co wiem.

    > Kuchnia w mieszkaniu 7kW.

    Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności - ile
    razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz. A teraz ile razy razem z
    sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z ładowarkami elektryków jest inaczej
    - wszyscy po pracy;)

    > Tylko ile bedzie kosztowalo to wynajecie, jesli ma byc wynajmowana przez
    > 3 miesiace w roku :-)

    Spokojnie - wszak nie tylko w wakacje ludzie jadą poza miasto. Część
    pleci samolotem, część pociągiem i "zalogują" się na miejscu do
    toczydełek. Z tego punktu widzenia subskrybcja zamiast własności to
    doskonały wynalazek.

    > Ale co - miejskie tramwaje ?

    Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki, hulajnogi itp
    jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako ktoś, kto ma
    samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem defacto żonie.
    Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka. Szybciej, wygodniej
    i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie w budowie i utrzymaniu.
    Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie była;)

    Shrek