  • 21. Data: 2009-07-03 21:54:00
    Temat: Re: MAC co za i przeciw?
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 03 Jul 2009 23:27:28 +0200, Smok Eustachy
    <s...@s...prv.pl> wrote:

    >Ty normalny jesteś? Zamiast wymiany karty wymiana wszystkiego.
    >Faktycznie ot sprzęt dla upośledzonych jest.

    jak najbardziej jest normalny. wyszlismy juz epoki domowych skladakow,
    a wkroczylismy w ere sprzetu mobilnego. tak jak kiedys mogles sobie
    wymieniac, lampy albo tranzystory we wzmaczniaczu na te lepiej dobrane
    czy sparowane, teraz juz tego nie zrobisz, bo wszystko w popularnym
    sprzecie audio siedzi w scalakach. to samo ze sprzetem komputerowym
    sie dzieje. po prostu nie chcesz tego faktu dostrzec i zaakceptowac.
    dziubdzianie w bebechach pozostanie domena takich hobbystow jak ci,
    ktorzy tuninguja samochody. <rs>

  • 22. Data: 2009-07-04 00:29:45
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-03 23:53, Użytkownik Piotr M napisał:

    > Chłopie, przejrzyj na oczy. Teraz dziecko wymienia laptopa bo mu się
    > kolor obudowy znudził... itp, etc

    Jak tatuś zarabia 10 tyś na miesiąc to dziecko wymienia.
    Jak ktoś zarabia 2 tyś i ma jeszcze rodzinę na utrzymaniu to
    nawet laptopa sie nie dorobił.
    Ja rozumiem że chcesz czerpać wzorce z bogatszych ale nie zapominaj
    że średnią krajową robią takie szaraczki których nie stać na laptopa
    (mimo że modne akurat) a o wymiana bo kolor się po roku znudził
    to już całkiem SF w tych kręgach.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-07-04 00:39:48
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-07-03 23:00, Użytkownik Piotr M napisał:

    > A co zrobisz po roku ze starą karta, prockiem czy płytą? Też musisz
    > kombinować bo przecież do kosza nie wyrzucisz. A tak to wymieniasz całe
    > pudełeczko. Kiedyś kupowałeś kompa (PeCeta) na kilka lat i co rok
    > wymieniłeś procka, coś tam coś tam. Takie majsterkowanie jak kiedyś w
    > samochodach przed blokiem :)

    Odkładam na półkę, wcześniej czy później się komuś przyda.

    > IHMO wtedy stworzenie takiej konstrukcji PC, było z myślą aby utworzyć
    > system uniwersalny, wygodny. Później doszły do tego czynniki
    > ekonomiczne. wtedy technologia tak szybko nie rozwijała się i nie
    > zmieniała standardów. Poza tym była droooga.

    Systemu sprzętowo uniwersalnego nie dało się zrobić wtedy nie da się
    i teraz.

    > Teraz, sprzęt idzie na na łeb na szyję cenowo w dół, moce ciągle rosną,
    > społeczeństwo Polskie (nie dyskutować ;) ) podnosi poziom życia. Kupuje
    > się skrzyneczki wielkości kilku książek i to stanowi centrum
    > multimedialne w domu. Sprzęt tanieje "schodzi pod strzechy" i nie liczy
    > się już tak uniwersalność ekonomiczna kosztem wielkiego pudła na/pod
    > biurkiem.

    Jesteś w błędzie. Jak dolar podskoczył z 2 na 3 zł to i ceny
    skoczyły ale niestety w górę.
    Kolejna sprawa to używanego rok czy dwa sprzętu nie bardzo
    można komuś sprzedać. Praktyka (czyli obserwacja znajomych)
    dowodzi że zostają w domu i robią jako serwery, jako kompy
    do internetu dla dzieci czy jako muły do obsługi P2P,
    ewentualnie trafiają do jakiejś dalszej rodziny.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2009-07-04 05:46:24
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Piotr M pisze:

    > Jaki software masz na myśli? A i że nie kupisz to jest wada? To jest
    > świadomy wybór.
    Ja od paru lat używam linuksa i czasami musze sie liczyc z
    ograniczeniami. PAre dni temu kupiłem rejestrator z kamerami który ma
    wbudowanego linuksa. Niestety aby go "obsłuzyć" potrzebuje Internet
    Explorera i ActiveX. Bedziesz go miał na macu? 20% gierek na necie i
    odtwaraczy na www bedzie tego wymagac.... KAmerki IP jak słyszałem też..

    ToMasz

  • 25. Data: 2009-07-04 06:32:58
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > a musi byc? linux tez nie jest popularnym windowsem.
    > to samo solaris i inne unixy.

    Ale linuksy cicho siedzą w serwerowniach i nie pchają sie ludziom do domów
    :P

    > sa ekwiwalenty. nie ma programow, ktorych na makowce sie nie da
    > zastapic.

    Są. I jest ich cala masa, chociazby kompilator Delphi czy zwyczajne gry.
    Bo nie powiesz, ze tytul X mozna zastapic tytulem Y, bo oba sa z tego samego
    gatunku :P

    > kwestia przyzwyczajenia. no chyba, ze ci ktos napisze cos
    > wylacznie pod windowsa, to z kupnem ekwiwalentu na makowce moze byc
    > problem. albo musisz miec wersje polska, tylko to juz jest kwestia
    > rynku a nie sprzetu.

    > to wiadomo, a zalet zadnych nie widzisz? <rs>

    Sam jestem ciekaw zalet nowych Maców, bo w roku 1995 to faktycznie był
    ciekawy sprzęt, ale dzisiaj to jedynie PC za grubą kasę.

    lamer

  • 26. Data: 2009-07-04 09:20:15
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    Adam pisze:
    > Witam
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć czegoś w temacie MAC-ów:
    > - co za
    > - jakie przeciw
    > - o co chodzi z tym, że MAC jest wydajniejszy i dlaczego

    W domu mam pc, w firmie maca. Do wszystkiego idzie sie przyzwyczaic.
    Jesli chodzi o wydajnosc, to teraz mozna porownac sprzet 1:1. Sam osx
    jakos nie powala, nawet porownujac do mojej visty (ktora ma zla opinie),
    ani wydajnoscia, ani stabilnoscia.

    Macowy "dizejn" obok estetycznych plusow ma swoje minusy. Macowa myszka
    z ergonomia i funkcjonalnoscia ma niewiele wspolnego (mam duza dlon,
    przyzwyczailem sie do myszek z kilkoma przyciskami). Sluchawki do ipoda
    tez warto wymienic.

    Jak lubisz grzebac w czesciach, krecic, bierz pc.

    Z oprogramowaniem nie jest zle. Trzeba przelamac kilka przwyczajen, isc
    na kompromis i znajdziesz potrzebny soft.

    Zdecydowanie latwiej bedzie ci przejsc z windowsa na osxa niz na linuxa.

    --
    grafi
    Asus RampageII|Intel i7 920+Thermalright U-120extreme+NoctuaP112|12GB

  • 27. Data: 2009-07-04 18:03:27
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 4 Jul 2009 08:32:58 +0200, "lamer" <l...@p...pl> wrote:

    >Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    >Ale linuksy cicho siedzą w serwerowniach i nie pchają sie ludziom do domów
    >:P

    przeczy o tym juz chocby post ToMasza.

    >Są. I jest ich cala masa, chociazby kompilator Delphi czy zwyczajne gry.
    >Bo nie powiesz, ze tytul X mozna zastapic tytulem Y, bo oba sa z tego samego
    >gatunku :P

    nie znam sie na gierkach, ale to tak jak z ksiazka do np. geografii
    jednego autora mozna zastapic ksiazka innego. chyba, ze ktos naprawde
    te a ni einna gierke lubi, to wtedy kupuje sobie sprzet, ktory mu
    obsluzy jego glowne zainteresowanie. albo postawi dualboot na makowce.

    >Sam jestem ciekaw zalet nowych Maców, bo w roku 1995

    wlasnie wtedy byl sprzetem ulomnym, bo jednowatkowym. za to mial mase
    ciekawego softu, ktorego nie bylo na PC, ale tam byl znowu inny,
    ktorego nie bylo na makach i do pewnego momentu nie bylo ekwiwalentow
    ani tu ani tu.

    > to faktycznie był
    >ciekawy sprzęt, ale dzisiaj to jedynie PC za grubą kasę.
    >lamer

    bezpieczenstwo. praktycznie zero wirusow, a jak juz sa, to trzeba sie
    dobrze nakombinowac, zeby takiego zainstalowac. niezwykle dobrze
    przymylana kontrukcja i elegancki wyglad.
    wady maka ma dla mnie dokladnie takie same jak peceta. za wolny, za
    malo pamieci, za malo miejsca na twardych dyskach. <rs>

  • 28. Data: 2009-07-06 09:16:54
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Tak wiemy .... jak sa pecety rozbudowywalne jak przestaja byc wydajne to
    a) nei wymienisz procka bo socket poszedl do kosza
    b) jesli przypadkiem nie poszedl i jest zgodny to i tak chipset nie
    obsluguje
    c) a nawet jakby chipset obslugiwal i tak slot na karty graficzne
    wlasnie umarl i jest PCXSS i pocalujta wojta ....
    d) nawet jakby .... to i tak zasilacz nei uciagnie nowej karty.

  • 29. Data: 2009-07-08 10:36:10
    Od: MK <u...@h...com>

    Dnia 06.07.2009 Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał/a:
> [...]
    > wlasnie umarl i jest PCXSS i pocalujta wojta ....
    > d) nawet jakby .... to i tak zasilacz nei uciagnie nowej karty.

    - Zmieniasz BIOS na nowszy i czasem jest możliwość obsługi nowych
    procesorów
    - Nawet jeśli nie pójdzie to cały czas masz możliwość sensownej wymiany
    innych podzespołów
    - Bez problemu dodajesz kilka nowych dysków
    - Dokupisz porządną kartę dźwiękową
    - Albo kolejną sieciówkę
    - Jak padnie nagrywarka lub cokolwiek innego to idziesz do sklepu i za
    pół godziny masz w pełni działający sprzęt, bez wożenia do serwisu,
    czekania ileś dni i zdawania się na łaskę "fachowców", którzy przy
    okazji "naprawy" mogą skopiować sobie Twoje dane z dysku

    --
    MK

  • 30. Data: 2009-07-08 10:59:40
    Od: MK <u...@h...com>

    Dnia 03.07.2009 rs <n...@n...spam.pl> napisał/a:

    > jak najbardziej jest normalny. wyszlismy juz epoki domowych skladakow,
    > a wkroczylismy w ere sprzetu mobilnego.

    To jest mistrzostwo marketingu i socjotechniki... Wcisnąć ludziom rzecz
    słabszą technologicznie, tanią w produkcji i sprzedawaną za całkiem
    niemałe pieniądze na podstawie funkcjonalności, z której znaczna część
    z nich nigdy nie skorzysta. Tak, widziałem laptopy, które nie ruszyły
    się z biurka.

    > tak jak kiedys mogles sobie
    > wymieniac, lampy albo tranzystory we wzmaczniaczu na te lepiej dobrane
    > czy sparowane, teraz juz tego nie zrobisz, bo wszystko w popularnym
    > sprzecie audio siedzi w scalakach.

    Kulą w płot... Porządny sprzęt audio dalej jest *modularny*. Fakt, że na
    nieco wyższym poziomie, ale jednak. Możesz kupić wzmacniacz, cd, tuner,
    kolumny, kable, kondycjoner i inne drobiazgi różnych firm, z których to
    części *złożysz* gotowy system. Czym to się różni od PC? Że PC jest w
    jednej obudowie? I co z tego... W domowym składaniu komputera też nie
    chodzi o wyciąganie chipów.

    > to samo ze sprzetem komputerowym
    > sie dzieje. po prostu nie chcesz tego faktu dostrzec i zaakceptowac.
    > dziubdzianie w bebechach pozostanie domena takich hobbystow jak ci,
    > ktorzy tuninguja samochody. <rs>

    Ale co takiego się dzieje? Był znaczny spadek cen laptopów, więc
    zwiększyła się ich popularność, głównie wśród tzw. "biznesu" i ludzi,
    którzy nie do końca wiedzą co kupują.

    --
    MK