    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 20 Aug 2018 08:30:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Makefile
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 10:09:44 UTC-5 użytkownik Atlantis napisał:
    > Minęło trochę czasu. odkąd ostatnio pisałem/modyfikowałem na własne
    > potrzeby Makefile. W bardzo małych projektach zwykle podawałem po prostu
    > nazwy plików, przy większych stosowałem wzór pożyczony z jakiegoś
    > internetowego tutorialu. jego główna część wyglądała następująco:
    >

    > Ktoś mi powie jak to powinno wyglądać?

    O ile dobrze pamietam (czyli wiele ci pewnie nie pomoge :) ) to dla kazdego katalogu
    trzeba albo stworzyc makefile albo utworzyc regulke w tym glownym.

    Makefile dziala na zasadzie skladnik -> produkt.
    W regulkach podajesz zaleznosci. Czyli powyzej hex zalezy od ihx, ihx od obj itd.
    Dla kazdej klasy obiektow podajesz przepis jak go uzyskac.
    Czyli dla np. obj to cc -o

    Tam cala filozofia lezy tylko w poukladaniu plikow i zastosowaniu odpowiednich
    zmiennych oraz ewentualnym podzieleniu projektu na odpowiednie moduly w przypadku
    kiedy makefile robi sie skomplikowany.

    Make sledzi co sie od kiedy zmienilo i odswieza tylko te elementy ktore wymagaja
    ponownego przetworzenia.

    To samo w praktyce mozesz uzyskac piszac "slepy" skrypt ktory ci zrekompiluje i
    zlinkuje calosc za kazdym razem. Tak chyba ostatnio dziala cala otoczka javova w
    nowoczesnych IDE. Co mnie nieco irytuje.

    Niestety makefile robilem tak dano ze nie podejme sie napisania ci szkieletu dla tego
    co podales. Moze ktos inny jest bardziej biegly.
    Ale jak zerkniesz w tutki make to mysle ze w 20 minut sklecisz co ci trzeba.