    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Date: Sun, 9 Sep 2018 01:07:08 +0200

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    news:d4237aa0-c741-4204-a331-7ee9a387a795@trust.no1.
    ..
    > Jest w mieszkaniu mikrofalówka, która pobiera na wejściu 1200 W. Zdjęcie
    > tabliczki znamionowej:
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/mikrofalowka-tablicz
    ka.jpg

    > Mikrofalówka z jakiegoś powodu podłączona jest pod obwód oświetleniowy,
    > zabezpieczony bezpiecznikiem B10 (xClear CLS6-B10).
    >
    > W losowych momentach włączenie tej mikrofalówki (same mikrofale, bez
    > grilla) powoduje zadziałanie tego bezpiecznika. Po jego ponownym włączeniu
    > mikrofalówka działa. Jak już jej się uda włączyć, to też działa.

    Czy nie jest możliwe, że załączają się razem mkf i grill?
    A, żarzenie lampy, nie może mieć znaczenia?
    Sprobuj zaobserwować, w jakim położeniu włącznika (tego od regulacji czasu),
    następuje wyjebutanie? Może ma w środku jakiś paproch, czy inne gówno, czas
    zetknięcia na tyle krótki, że np. nadpala się i przez jakiś czas nie zwiera,
    aż np. nałapie syfu i przy kolejnym właczeniu znów robi jeb, aż do
    następnego razu. Kojarzysz wątek z zasilaczem, który wyjebutywał
    zabezpieczenia przy nastawie na
    (już nie pamiętam...) chyba setki woltów na zero, okazało się
    zanieczyszczenie na przełaczniku ZTCP.

    > Teraz pytanie. Czy jest możliwe, żeby mikrofalówka przy rozruchu (jak
    > trafi się akurat, że włączy się w zerze?) pobierała tak duży prąd i przez
    > tak długi czas, żeby powodować zadziałanie tego bezpiecznika, czy
    > mikrofalówka jest jakoś (jak?) uszkodzona?

    Mam kilka lat, moc mkf też 800W, więc pobiera pewnie też tyle, takie gówno
    Samsunga, ale działa (grilla brak) i swoją rolę spełnia. Ani razu mi nie
    wypierniczyło "korków". Natomiast lodówka, na obwodzie 16A, wypierniczała mi
    przedlicznikowe 25... A szestastna nie zadziałała... a sprawna jest, bo
    innych zwarć leciała, aż miło, tylko lodówka mi tak rwała (łapała jakieś
    zwarcie od wilgoci, a potem to zwarcie ubywało i omomierzem było idealnie).
    Ch-ka taka sama, co mnie dziwiło, więc może nie taka sama... Ale, jak kiedyś
    przewód przypaliłem lutownicą, czy co, uszkodziłem w każdym razie, to
    wywaliło normalnie, nie przedlicznikowo.

    > Obok jest gniazdo podpięte do obwodu gniazdek i zabezpieczone B16, do
    > którego podpiąłbym tę mikrofalówkę, ale trochę się boję, bo nie ma
    > kluczyka do skrzynki na klatce a nie wiem, jakie jest zabezpieczenie
    > przedlicznikowe i czy przypadkiem mikrofalówka go nie wysadzi zamiast B16
    > w mieszkaniu. Ogólnie to stare budownictwo, trochę jest tam namotane.

    Czy na pewno ten B10, wypiernicza przy 10A?

    > Dlatego pytanie główne: czy wywalanie B10 po podłączeniu mikrofalówki to
    > normalny objaw i nie należy się tym przejmować, tylko przepiąć ją na B16
    > i będzie dobrze? Czy może sprawna mikrofalówka nie powinna powodować
    > zadziałania B10?

    Absolutnie nie powinna. Natomiast sprawdziłbym, czy bezpiecznik nie
    wychrzania np. przy 7-8A, a potem dopiero kochenkę... Ciagłego powoli pewnie
    wytrzyma więcej, a udar od zimnego włókna może być większy... Oczyściłbym
    przełaczniki i styki, z wszelkich naleciałości. Jak mi jeden kondzioł na
    dużej maszynie na płycie usiadł (wysmarkało sie kilkanaście), to ok. 20
    wymieniłem... I komp przestał się nagle wieszać.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.