    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Date: Mon, 10 Sep 2018 15:19:03 +0000 (UTC)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Czy nie jest możliwe, że załączają się razem mkf i grill?

    Raczej nie.

    > Sprobuj zaobserwować, w jakim położeniu włącznika (tego od regulacji czasu),
    > następuje wyjebutanie? Może ma w środku jakiś paproch, czy inne gówno, czas
    > zetknięcia na tyle krótki, że np. nadpala się i przez jakiś czas nie zwiera,

    Tam jest elektronika, jest wyświetlacz i przyciski.

    > Mam kilka lat, moc mkf też 800W, więc pobiera pewnie też tyle, takie gówno
    > Samsunga, ale działa (grilla brak) i swoją rolę spełnia. Ani razu mi nie
    > wypierniczyło "korków". Natomiast lodówka, na obwodzie 16A, wypierniczała mi
    > przedlicznikowe 25... A szestastna nie zadziałała...

    To, czemu czasem wywala przedlicznikowe (większe) a nie zalicznikowe
    (mniejsze) zawsze było dla mnie zagadką... choć to tylko prąd zadziałania,
    a zwarciowy jest większy od obu z nich.

    > Czy na pewno ten B10, wypiernicza przy 10A?

    Tego nie wiem...

    Przyszło mi do głowy, że kupiłem kiedyś mały przekładnik prądowy (nie te
    cęgi od JaNusa tylko normalny, zamknięty), możnaby zrobić sobie malutką
    przystawkę do oscyloskopu do pomiaru prądów udarowych przy 230 V. Wtyczka,
    gniazdo (230 V), jeden przewód puszczony przez przekładnik, na wyjściu
    przekładnika rezystor (dobrany wg datasheetu, nie pamiętam jakiego on
    wymaga) i równolegle do wyjścia do miernika / oscyloskopu.

    Dopisane do todo :)