  • Data: 2018-02-08 12:55:28
    Temat: Re: Multiplekser przełączający grupę linii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 08.02.2018 10:48, J.F. wrote:

    >Wiem, że większość MCU spokojnie się wyrobi. Już tego próbowałem z
    >AVR-ami. Ale już na przykład w przypadku takiego ESP8266 tak dobrze
    >nie
    >jest. Użytkownik ma do dyspozycji tylko jeden hardware'owy timer
    >(timery
    >programowe dostępne w SDK nie nadają się do multipleksowania
    >wyświetlacza) a pinów jest za mało. Z poziomu funkcji obsługi
    >przerwania
    >od timera nie da się wykonać transmisji I2C (za mało czasu, zadziała
    >watchdog)

    Nie wiem jakie tam ograniczenia, ale I2C nie jest sprzetowe ?
    IMO - wystarczyloby jeden bajt wyslac.
    A jak nie, to jest masa szybszych rejestrow.

    >To ja już wolę sobie zbudować (czy to fizycznie, czy w CPLD/FPGA)
    >jakiś
    >hardware, który zajmie się sama obsługą wyświetlaczy. Wiem, że to
    >trochę
    >sztuka dla sztuki i równie dobrze mógłbym to zrobić na dodatkowym
    >mikrokontrolerze, ale to ma być projekt edukacyjny. Programować MCU
    >już
    >jako-tako umiem, a z elektroniki cyfrowej chciałbym sobie zrobić
    >powtórkę.

    No niestety - ekonomia przemawia za dodatkowym MCU ... ale mozna
    doliczyc zdobyte kwalifikacje :-)

    >To był właśnie mój oryginalny pomysł. Liczyłem po prostu na to, że
    >może
    >istnieje coś takiego w jednym scalaku.

    8*4+4 = 40 nog, moze i jest, ale malo popularne.

    >Właśnie zależy mi na synchronizacji z NTP. :)

    Zdecydowanie zachecam do zrobienia tego w MCU/FPGA/CPLD, bo inaczej
    ... duzo scalakow, a zysku edukacyjnego zadnego.

    Mozesz sie przymierzyc do CPLD czysto teoretycznie ... sie okaze, ze
    sie nie da zrobic, bo zasobow zabraknie, to tez sie czegos nauczysz
    :-)

    Ewentualnie, ten tego ... podlaczyc ekran AMOLED i zaprogramowac kolor
    i wyglad nixie :-)

    J.