  • Data: 2018-02-08 14:57:29
    Temat: Re: Multiplekser przełączający grupę linii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 08.02.2018 12:55, J.F. wrote:

    >ESP8266 nie ma sprzętowego I2C. Ten moduł jest dość ubogi, jeśli
    >chodzi
    >o peryferia. Lepiej to wygląda w nowej wersji - ESP32.

    To moze i lepiej - bedzie mozna uzyc szybsze uklady :-)
    Nie ma jakiegos portu szeregowego z zegarem ?

    >Jak duże projekty w takim razie można zmieścić w CPLD? Załóżmy, że
    >mowa
    >o czymś w rodzaju XC9572XLVQ64. Rozumiem, że te układy mogą się nie
    >nadawać do odtworzenia Z80, SID-a z Commodore 64 albo zaprojektowania
    >własnego MCU. Jednak tutaj mowa o (relatywnie prostym) sterowniku,
    >który
    >robiony na płytce mógłby się zmieścić w kilku-kilkunastu scalakach.
    >Faktycznie CPLD mają aż tak skromne zasoby?

    Oni tego juz dawno nie robia, i przetrwaly tylko jakies szczatkowe
    opisy
    https://www.xilinx.com/support/documentation/applica
    tion_notes/xapp112.pdf

    Jest w ogole do tego jakis program, ktory jeszcze dziala ?

    Jesli dobrze rozumiem, to potrzebujesz:
    -24-bitowego rejestru przesuwajacego,
    -24-bitowego rejestru buforowego,
    -licznika multipleksujacego 6 cyfr ... 3 bity, a moze 6, jesli
    wygodniej bedzie zrobic pierscieniowo,
    -multipleksera ... ktory tu zajmie 4 makrocele ... jak dobrze pojdzie.
    -licznika do odliczania roznych faz, zeby np najpierw wygasic, potem
    zmienic, potem wyswietlic ... i dluzej wyswietlac niz sie zmienialo.
    Powiedzmy ze 4 bity licznika.

    wychodzi mi 62 rejestry, a ten uklad ma 72 ... moze starczyc.
    Ale:
    -ma je w 4 blokach po 18, same rejestry rozciagna sie na 4 bloki,
    trzeba bedzie dzielic ... moze sie da, moze zabraknie.
    -starczy PT (produkt term) i polaczen do realizacji wszystkich
    funkcji, albo nie starczy.
    -potrzebujesz 3 zegarow - jeden do danych z 8266, drugi przepisujacy
    miedzy rejestrami, trzeci do multipleksowania.
    Moze sie uda 2, jesli uzyjemy jeden z 8266 do obu funkcji.
    Trzy zegary w tej kosci sa, plus mozliwosc indywidualnych. Powinno
    starczyc.

    Wiec na oko ... mniej wiecej wejdzie. Ale tylko na oko. I zajmie całą
    kosc.
    I stad rada - sprobowac zaprojektowac i zobaczyc czy wcisnie, czy
    powie ze za malo zasobow :-)
    Z80 to zdecydowanie na czyms innym :-)

    W razie czego mozna pomyslec.
    Chodzi po glowie, zeby np zrezygnowac z tego rejestru przesuwajacego,
    zrobic licznik bitow wejsciowych, i w miare ich nadchodzenia zmieniac
    tylko jeden bit w rejestrze buforowym. 5 bitow zamiast 24 ... z
    ryzykiem, ze PT zabraknie :-)

    J.