    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nagły atak ignorancji i FPGA
    Date: Fri, 27 Nov 2015 23:25:59 +0100

    Wed, 25 Nov 2015 21:35:45 +0100 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >https://web.archive.org/web/20151120091948/http://w
    ww.faktysmolensk.gov.pl/

    >Trzeci slajd. O kurcze. Co to jest? Tak wyglądają rejestratory lotu czy
    >nogami? Zaskoczyło mnie to. Nie dośc że wielkie to jescze od groma
    >scalaków typu FPGA, jakiś pamięci ram/flash itd. Co to jest?

    Przecie to nie FPGA, tylko EPM7064 - niezbyt duży (i dość stary) CPLD.
    Do tego Zilog chyba Z180 i cały system mikroprocesorowy zbudowany "na
    piechotę". Generalnie raczej muzeum (co nie znaczy że zupełnie do
    dupy, takie starocie mogą działać bardzo skutecznie i niezawodnie).
    Nie ma się za bardzo co tym ustrojstwem podniecać - coś minimalnie
    bardziej nowoczesnego od Amstrada CPC :-) Oceniam rok powstania
    projektu urządzenia na zakres gdzieś tak 1990-95.

    Widać też 8 kostek ramu. Te 3 zamontowane na ukos scalaczki Intela to
    flashe (widać zresztą napis "flash" na obudowie). Jakieś drabinki
    rezystorowe w żółtych obudowach. Zgaduję że te dwa scalaki z
    naklejkami, na prawo od procka, to mogą być GALe. W lewo od EPM7064,
    zapewne też coś programowalnego, może mniejszy CPLD.
    Te z całkami to niestety nie wiem do czego. Pamiętam to logo, ale nie
    pamiętam jak się ta firma nazywała i co robiła.
    Ciekawe co to są te dwa spore scalaczki Exara (?) w PLCC, po lewej
    stronie. Może jakieś przetworniki A/C czy cuś?

    Ha, mamy na p.m.e własną komisję śledczą ;-)