    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: OZE
    Date: Wed, 11 May 2016 10:44:48 +0200

    dyskusyjnych:ca41890c-d472-405c-84f4-f97993523abc@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 10 maja 2016 23:18:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >No właśnie wiele znaczy. Na przykład to, że można brać liczby z
    >sufitu. Nie udawaj że jesteś zaskoczony.

    No w zasadzie nie jestem, czegoz sie mozna spodziewac po ministrze z
    rzadu Macierewicza i Kaczynskiego :-)

    >On nie dopłacił. Dopłaty są z funduszy, nie z budżetu rządu.

    Unijnych ?
    Bo jesli krajowych, to powinien wiedziec ile budzet do nich wplacil.

    >W świadectwach pochodzenia. Możesz iść na TGE, tam są ilości i ceny.

    trudno mi sie zorientowac co jest tam czym ... ale niskie te ceny.
    Nizsze niz za prad weglowy.
    Chyba ze to za samo swiadectwo, a oprocz tego odbiorcy placa jeszcze
    za prad.

    >Zwróć uwagę na inną rzecz: jak to się stało że zakłady energetyczne
    >kupiły więcej zielonej energii niż były zmuszone. Może to zmuszanie
    >to jakaś ściema?

    Dlatego pytalem tych zorientowanych.
    Moze sciema, moze oszustwo "producentow" (postawic atrape wiatraka,
    dogadac sie z sasiadem na dostawe pradu z sieci),
    moze niemiecki prad z fotoogniw tanszy niz nasz z wegla w pewnych
    godzinach ?
    A moze elektrownie zainwestowaly i maja nadmiar ekopradu ? Z trocin
    np, a trociny tansze od wegla :-)

    A moze kupily, bo cena dobra, i nie zuzyly, tylko odsprzedaly np we
    Wloszech, albo trzymaja na pozniejszcze czasy ?

    Wiatrakow w kazdym badz razie w kraju przybywa, to widac, ale na moj
    gust, to jakos malo zwawo sie kreca ...

    Za to bardzo mi sie spodobala inicjatywa ekologiczna (i finansowa)
    http://www.cire.pl/item,128452,1,0,0,0,0,0,pgnig-wch
    odzi-we-wspolprace-z-lasami-panstwowymi.html
    :-)

    P.S. KGHM dobrze odczytal sygnaly z rzadu ?
    http://www.cire.pl/item,129042,1,0,0,0,0,0,kghm-rezy
    gnuje-z-inwestowania-w-fabryke-pv.html

    Za to cos slyszalem, ze Chinczycy maja zainwestowac w fabryke
    fotoogniw ...

    PPS. O prosze, to Ci sie spodoba
    http://innpoland.pl/125475,polacy-odeslali-krzem-do-
    lamusa-w-podkarpackiej-wsi-stworzyli-pierwsza-na-swi
    ecie-fabryke-drukowanych-ogniw-slonecznych

    I o takim osiagnieciu cisza ?

    J.