    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 5 Jul 2017 05:33:01 -0700 (PDT)
    Subject: Re: PE wziął się za tandetę
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 lipca 2017 21:12:18 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    j-psuc-a-czesci-zamienne-maja-byc-tansze,754283.html

> [...]
    >
    > Obowiazkowa 10 letnia gwarancja ?
    > Troche glupio, choc w zasadzie na lodowke, pralke czy zmywarke czemu
    > nie.
    >
    > Obowiazek odkupienia zepsutego urzadzenia w razie nieoplacalnosci
    > naprawy, po cenie pomniejszonej o 10% amortyzacji rocznie ?
    >
    > Przy komputerach/twardych dyskach 3 lata gwarancji wydawalo mi sie za
    > dlugo, ale postep na szczescie zwolnil :-)
    >
    > A cisnieniowy ekspres do kawy, czy drukarka laserowa, to ile maja
    > wytrzymac ?
    > Albo telewizor ...
    >
    > Ale jak sprawdzic czy czesci nie sa a drogie ?

    Ja bym tu widział szczegółowe przepisy. Na przykład jakich narzędzi trzeba użyć żeby
    wymienić spaloną lampkę. Albo jakie elementy obowiązkowo muszą być katalogowymi
    częściami zamiennymi: nie cała płyta główna, tylko pojedynczy LED, pojedynczy sensor
    albo pojedyncze gniazdko microusb. Albo obowiązek instalowania trybów ręczego
    sterowania: jak wysiądzie jakiś sensor, to użytkownik powinien mieć możliwość
    świadomego zignorowania sygnału błędu, a nie patrzeć jak macbook za kupę forsy działa
    na minimalnej prędkości procesora i nie ma żadnej możliwości naprawy. Zbiór takich
    przepisów można napisać po przeszukaniu kilku forów internetowych nawet nie
    dysponując specjalistyczną wiedzą. Nawet nie trzeba tego debatować w jakichś
    komisjach, podkomisjach itd. Ewidentne przypadki dojenia klienta są na tyle jaskrawe
    i powszechne, że wystarczy wola polityczna. Wola znajdzie się przed jakimiś wyborami,
    a że ktoś zaczął o tym mówić, znaczy że za jakiś czas ktoś zajmie się tym na
    poważnie.

    Ja wiem że to zmieni zasady gry: ze wszystkich sztuczek i tricków, zostanie tylko
    jeden sposób na dojenie klienta, czyli cena. Konkurencja pozostanie konkurencją,
    zadowolenie klienta, oceny recenzentów itd- nic tu się nie zmieni. Tylko będzie mniej
    ściemniania. Jaik mieszkasz w zorganizowanym społeczeństwie na które łożysz wysoką
    daninę w podatkach, to masz prawo oczekiwać że ktoś przyciśnie cwaniaczków i
    kanciarzy. Ja nie widzę problemu.