  • Data: 2017-07-06 16:01:28
    Temat: Re: PE wziął się za tandetę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5cb7f24a-d64c-4d8f-8ce9-d56989b4c5b7@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 6 lipca 2017 15:37:16 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    d-infinum-3d-odo-play?querystring=drukarka%203d

    >Na tym polega handel: jak dam radę znaleźć klienta, to znaczy że mam
    >dobrą cenę. A że mam marżę 500%, albo 1000%, to tylko znaczy że ta
    >cena jest dobra >głównie dla mnie.

    Ale maja taka marze ?

> [...]

    >Już raczej do samolotu: pierwsze samoloty były tak kiepskie, że każdy
    >kto miał chęć mógł sobie zbudować samolot najwyższej wówczas klasy.
    >Potem wziął się za to przemysł, zaczął je doskonalić w taki sposób że
    >nie dało się już tego zrobić metodami amatorskimi.
    >Drukarki 3D mają przewagę taką że wzięła się za nie społeczność
    >bezinteresownie dzieląca się wynikami swojej pracy.
    >Skutek jest taki że byle Chińczyk może ściągnąć pliki, według nich
    >wyciąć laserem elementy korpusu,
    >skompletować części, ściągnąć soft i sprzedać to po cenie ułamka

    Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie, ze precyzyjne elementy mechaniczne
    sa po prostu drogie.
    A wycinane laserem jeszcze drozsze ... i wcale niekoniecznie tak
    precyzyjne.

    Spolecznosc owszem sie dzieli, ale koszt projektu przy duzej serii sie
    rozklada na grosze.

    Ale precyzyjne elementy nadal duzo kosztuja, i czy te chinskie sruby
    pociagowe i nakretki za $150 sa tak samo dobre, a korpus rownie
    stabilny
    jak te za 2000 zl ?
    Ktore zreszta tez sa chinskie ... czy nie ?

    P.S. ponoc Polska drukarkami 3D stoi ... taki Zortrax nie ma nawet
    polskiej strony. A nie, przepraszam, ma.
    No ... to nie sa tanie rzeczy :-)

    J.