  • Data: 2018-06-23 10:10:49
    Temat: Re: PII 350MHz i chipset 810
    Od: "zhbick" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Lukasik" napisał w wiadomości grup

    > Bo do gier to się przeważnie zmienia kartę graficzną nie płytę główną. ;D

    Zależy :) Kartami graficznymi wówczas żonglowałem często (ATI
    7500/8500/9600), więc nie w tym tkwił problem :)

    Jako użytkownik AMD K6-2 wkurzałem się z tragicznej wydajności tego
    procesora w odtwarzaniu DivX, w zmiennoprzecinkowych obliczeniach był
    niewiele lepszy od Pentium MMX
    Po przesiadce na P3 kapcie z nóg spadły z wrażenia :D
    I głupi myślałem, że kolejny raz tego efektu doświadczę, gdy zmienię P3
    800MHz na wyczesane w kosmos 2000+

    >Większość popularnych wtedy konfiguracji, nawet jeśli oparte były o dobrą
    >płytę główną, to wydajność w grach "ubijana" była jakąś kartą graficzną na
    >MX-ie (GF2 i GF4). Przez kilka lat najpopularniejszy zestaw jaki się
    >sprzedawał zbudowany był z K7S5A i GF2MX400 - taka to była wydajność w
    >grach. ;D

    Magia cyferek (GF4 MX to przecież oczko dalej, niż GF3 Ti i aż dwa dalej,
    niż GF2 Ti, hehe) ale i paskudnie wysokie ceny porządnych kart. W
    "gamingowych zestawach na komunię" zdarzało się też, że karta była
    zintegrowana. Co do popularności konfiguracji tamtych czasów, wspomniałbym
    jeszcze o masakrycznie małej ilości RAM. Po premierze P4 i pamięci RIMM
    spotykało się zestawy kosztujące krocie a zawierające 128 lub nawet zaledwie
    64MB pamięci. I system Windows XP