  • Data: 2018-10-09 17:44:25
    Temat: Re: Paliwo wcale nie jest drogie
    Od: <3...@9...174425.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora

    Akarm w
    <news:5bbca6c9$0$477$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Po pierwsze: pisze się Calais, a nie cale.

    Było pite?

    > Po drugie: co wspólnego z tą grupą ma cebula?

    Nie cebula, a paliwo -- tyle, że lotnicze

    <https://www.infolotnicze.pl/2016/01/29/o-paliwie-lo
    tniczym-z-inzynierami-z-lotos-air-bp-polska/>

    "Czy można porównać oba rodzaje paliw np. poprzez liczbę oktanową którą
    znamy ze stacji?

    Paliwo lotnicze ze względu na własności fizykochemiczne jest bliższy olejowi
    napędowemu niż benzynie silnikowej. Dlatego też paliwo lotnicze można
    porównywać z olejem napędowym a nie z benzyną. Niestety paliwo lotnicze ma
    niską liczbę cetanową około 45, wymaganie dla oleju napędowego jest minimum
    51. Natomiast frakcja nafty (paliwo lotnicze) po odsiarczeniu jest bardzo
    dobrym komponentem w okresie zimowym lub do paliw typu arktycznego ponieważ
    ma bardzo dobre własności niskotemperaturowe."

    > Po trzecie: mało mnie interesuje cena paliwa we francuskim mieście.

    Postawiłes teze i z nia dyskutujesz

    Po czwarte: masz w dupie komu odpisujesz, byle zabłyszczeć

    --
    'Tom N'