  • Data: 2018-12-29 23:25:00
    Temat: Re: Perwskitowa fotowoltaika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 10:17:07 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Biedni są, według Twojego kryterium powinni wytwarzać rynek.

    > Myślę że błędnie przypisujesz biedzie jakieś rynkotwórcze zdolności.

    Chyba sie nie rozumiemy.
    1) bieda rozwija rynek pracy, w wyniku czego Apple produkuje w
    Shenzen.

    2) moze nie bieda, ale nizsze zarobki, rozwijaja rynek zbytu na tansze
    produkty. Tylko jeszcze koszta produkcji musza spasc odpowiednio.

    > A to coś bardziej szczególnego niż każdy inny przemysł?

    IMO tak.

    Chocby jak widzisz - mozna dobrze zyc z produkcji procesorow, wcale
    ich nie produkujac.

    A przy okazji tak sie zminiaturyzowal, ze to maszyny musza robic ...
    wiec skad to wynoszenie produkcji ?

    > Klasyczny przykład olania łańcucha dostaw.

    W tym przypadku to raczej amerykanskiego zandarma

    >Zresztą: nic się nie skończyło. Poradzą sobie, nie z samych telefonów żyją.

    Poradzili sobie - zaplacili kare i wrocili do interesu.
    Moze te inne rzeczy tez wymagaja procesorow :-)

    > Za JFKeyem też nie wszyscy byli.

    > Europa nakłada...

    Ale tak niespecjalnie zadbala o lancuch dostaw :-)

    > Ma znaczenie, bo trzeba wiele razy filtrować.

    Ale tam ponoc jakas kosmiczna czystosc obowiazuje, to nawet czyste
    tajwanskie powietrze jest zbyt brudne ...

    J.