eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaPlany zakupu licencji od Alcatela, Teletra, joint-venture... › Re: Plany zakupu licencji od Alcatela, Teletra, joint-venture...
  • Data: 2017-10-28 14:53:46
    Temat: Re: Plany zakupu licencji od Alcatela, Teletra, joint-venture...
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-28 o 14:07, Krzysztof Halasa pisze:
    > Kompletne bajki, ludzie nie mieli żadnych oszczędności złotówkowych

    No to miałem widocznie pecha, ale nie wierzę, że *tylko* ja.

    > Ceny samochodów i nieruchomości od dłuższego czasu denominowane były
    > w USD (lub ew. markach,

    Mylisz się, nie była to praktyka absolutnie powszechna. Niektórzy, co
    pamiętali jeszcze powojenną wymianę złotego - tak pewnie czynili, ale
    nie wszyscy wiedzieli do czego jest zdolny rząd, gdy ma tak wielkie
    manko w kasie.

    > Nie praktykowano sprzedaży nieruchomości ani samochodów za złotówki

    Ano sprzedaliśmy. Mieszkanie. Za złotówki: bo miały być szybko wydane na
    remont tego, cośmy w międzyczasie nabyli, częściowo za całkiem inne środki.

    > Akurat za Balcerowicza inflacja mogłaby mniej/nie zjadać
    > oszczędności w PLZ, ponieważ oprocentowanie lokat zostało zbliżone do
    > poziomu inflacji.

    Ale wcale nie tak "już-zaraz". Wiem dobrze, balcerowiczowa,
    pseudo-rynkowa kuracja gospodarki - połknęła nam gdzieś tak 2/3 wartości
    sprzedanego mieszkania, a była to ta suma, która zadecydowała o tym, iż
    nie uruchomiliśmy produkcji w naszym warsztacie. W efekcie cały, nieźle
    przedtem prosperujący interes - diabli wzięli.

    Poza tym wystrzeliłem w kontrowanym przez Ciebie poście kilka jeszcze
    zarzutów, nade wszystko ten, że inflację generuje tylko i wyłącznie
    emitent pieniądza. Jakoś to wszystko zbyłeś milczeniem, czemu?