-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeds.phibee-telecom.net!zen.net.uk!dedekin
d.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: <MW>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <k2iq3t$nsi$3@news.task.gda.pl>
Subject: Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
Date: Mon, 10 Sep 2012 07:54:32 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Lines: 46
Message-ID: <504d8097$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.13.105.153
X-Trace: 1347256471 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1212 83.13.105.153:62509
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465651
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Filip" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
news:k2iq3t$nsi$3@news.task.gda.pl...
> Witam,
>
> bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
> swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś popełniam
> błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)
Cóż, (różnie w zależności od wielkości reflektora), ale przy średniej
wielkości lampie poświęcić na te operację należy koło 3 godzin. Przede
wszystkim, w pierwszej fazie, czyli zgrubnego szlifowania papierem rzędu
600-800 należy pamiętać, że mozna porysować poliwęglan dość głęboko, dlatego
okrężne ruchy należy stosować naprzemiennie z posuwistymi a papiero dociskac
ze średnią siłą. Można zacząć od 1000, o ile nie zamierzamy usuwać głębokich
rys a tylko zmatowienie. Gruboziarnisty papier stosujemy przez chwilkę,
dosłownie minutę lub nawet krócej, należy się tylko upewnić, że reflektor
stał się równomiernie zamglony, a resztki lakieru zostały dokładnie usunięte
(o ile był). Potem przez ok. 10-15 minut okrężnymi ruchami szlifujemy
papierem o gradacji 1200-1500. Celem jest otrzymanie gładkiej powierzchni,
która traci połysk tylko po dokładnym osuszeniu, ale nierówności sa
praktycznie niewidoczne. Nastepnie około 45 minut lub dłużej poświęcamy na
prace z papierem 2000 - i tu efekty powinny być zadowalające, choć
oczywiście zamglenie pozostaje. Duuużo wody! Przy tym etapie najbardziej
męcza się łapy, bo trzeć należy dość solidnie. Potem godzina lub dłużej z
2500 - trzemy dośc delikatnie, często zmieniając papier. Efekt powinien byc
zadowalający na tyle, by bez dalszej polerki można było używać takiego
reflektora. Po ostatnim etapie - albo mechaniczna polerka (w sensie - nie
ręczna) z drobnościerną pastą (nie polecam tempa, świetnie zaś sprawdza się
tutaj aluchrom*, taki do felg. Czas polerowania - 5 do 15 minut, w
zalezności od tego jak przykładaliśmy się wcześniej. Warto polerować kilka
razy, aż upewnimy sie, że otrzymujemy to, co zamierzyliśmy.
Po wypolerowaniu można wykończyć i trwale zabezpieczyć lalierem
poliuretanowym (nie innym!), ale oczywiście po sprawdzeniu w niewidocznym
miejscy, że rozpuszczalnik użyty z lakierem nie zeżre nam klosza. Przed
lakierowaniem nalezy dwu, trzykrotnie umyć klosz ciepłą woda z mydłem lub z
ludwikiem, można go też przetrzec izopropanolem - głównie w celu pozbycia
się pasty polerskiej..
Efekt - wygląd fabryczny, bolące przez dwa dni łapy, trochę sprzątania...
*aluchromem można polerować zmatowione szyby i lustra, zajmuje to oczywiście
sporo więcej czasu niż przeznaczonym do tego specjalistycznym preparatem
zwierającym tlenek ceru, ale "da się".
--
MW
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.12 08:00 szufla
- 10.09.12 08:30 Krzysztof 45
- 10.09.12 08:51 grzech
- 10.09.12 09:23 Artur Maśląg
- 10.09.12 16:17 Krzysztof 45
- 10.09.12 17:40 Artur Maśląg
- 10.09.12 18:13 Krzysztof 45
- 10.09.12 19:28 Artur Maśląg
- 10.09.12 20:33 Krzysztof 45
- 11.09.12 14:01 Filip
- 11.09.12 14:04 Filip
- 11.09.12 14:07 Filip
- 11.09.12 14:09 Filip
- 11.09.12 18:11 Artur Maśląg
- 11.09.12 20:54 lukz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
Najnowsze wątki
- 2024-05-14 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-05-14 Przerabianie na Indonezje
- 2024-05-14 Kielce => UX/UI Designer <=
- 2024-05-14 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=
- 2024-05-14 Prowadzenie działalności za kogoś - to legalne?
- 2024-05-14 nieletni na plaży naturystów
- 2024-05-13 Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- 2024-05-13 Szczecin => Realtime (C) Software Developer <=
- 2024-05-13 ekran sie odspaja
- 2024-05-13 Wrocław => ERP Implementation Consultant <=
- 2024-05-13 Marki => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-13 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-13 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-05-13 Zielona Góra => Engineer R&D Energy Electronics <=