  • Data: 2012-09-10 07:54:32
    Temat: Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
    Od: <MW> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Filip" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:k2iq3t$nsi$3@news.task.gda.pl...
    > Witam,
    >
    > bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
    > swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś popełniam
    > błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

    Cóż, (różnie w zależności od wielkości reflektora), ale przy średniej
    wielkości lampie poświęcić na te operację należy koło 3 godzin. Przede
    wszystkim, w pierwszej fazie, czyli zgrubnego szlifowania papierem rzędu
    600-800 należy pamiętać, że mozna porysować poliwęglan dość głęboko, dlatego
    okrężne ruchy należy stosować naprzemiennie z posuwistymi a papiero dociskac
    ze średnią siłą. Można zacząć od 1000, o ile nie zamierzamy usuwać głębokich
    rys a tylko zmatowienie. Gruboziarnisty papier stosujemy przez chwilkę,
    dosłownie minutę lub nawet krócej, należy się tylko upewnić, że reflektor
    stał się równomiernie zamglony, a resztki lakieru zostały dokładnie usunięte
    (o ile był). Potem przez ok. 10-15 minut okrężnymi ruchami szlifujemy
    papierem o gradacji 1200-1500. Celem jest otrzymanie gładkiej powierzchni,
    która traci połysk tylko po dokładnym osuszeniu, ale nierówności sa
    praktycznie niewidoczne. Nastepnie około 45 minut lub dłużej poświęcamy na
    prace z papierem 2000 - i tu efekty powinny być zadowalające, choć
    oczywiście zamglenie pozostaje. Duuużo wody! Przy tym etapie najbardziej
    męcza się łapy, bo trzeć należy dość solidnie. Potem godzina lub dłużej z
    2500 - trzemy dośc delikatnie, często zmieniając papier. Efekt powinien byc
    zadowalający na tyle, by bez dalszej polerki można było używać takiego
    reflektora. Po ostatnim etapie - albo mechaniczna polerka (w sensie - nie
    ręczna) z drobnościerną pastą (nie polecam tempa, świetnie zaś sprawdza się
    tutaj aluchrom*, taki do felg. Czas polerowania - 5 do 15 minut, w
    zalezności od tego jak przykładaliśmy się wcześniej. Warto polerować kilka
    razy, aż upewnimy sie, że otrzymujemy to, co zamierzyliśmy.
    Po wypolerowaniu można wykończyć i trwale zabezpieczyć lalierem
    poliuretanowym (nie innym!), ale oczywiście po sprawdzeniu w niewidocznym
    miejscy, że rozpuszczalnik użyty z lakierem nie zeżre nam klosza. Przed
    lakierowaniem nalezy dwu, trzykrotnie umyć klosz ciepłą woda z mydłem lub z
    ludwikiem, można go też przetrzec izopropanolem - głównie w celu pozbycia
    się pasty polerskiej..
    Efekt - wygląd fabryczny, bolące przez dwa dni łapy, trochę sprzątania...

    *aluchromem można polerować zmatowione szyby i lustra, zajmuje to oczywiście
    sporo więcej czasu niż przeznaczonym do tego specjalistycznym preparatem
    zwierającym tlenek ceru, ale "da się".

    --
    MW