  • Data: 2012-09-11 14:01:34
    Temat: Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
    Od: Filip <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-10 07:54, MW pisze:

    > Cóż, (różnie w zależności od wielkości reflektora), ale przy średniej
    > wielkości lampie poświęcić na te operację należy koło 3 godzin.

    Albo użyć polerki i zrobić to w 20 minut.

    > Przede
    > wszystkim, w pierwszej fazie, czyli zgrubnego szlifowania papierem rzędu
    > 600-800 należy pamiętać, że mozna porysować poliwęglan dość głęboko,
    > dlatego okrężne ruchy należy stosować naprzemiennie z posuwistymi a
    > papiero dociskac ze średnią siłą.

    Papier dociskałem ze średnią siłą, na papierze miałem gąbeczkę. A ruchy
    wykonywałem tylko posuwiste, tak jak na wielu trailerach.

    > Można zacząć od 1000, o ile nie
    > zamierzamy usuwać głębokich rys a tylko zmatowienie. Gruboziarnisty
    > papier stosujemy przez chwilkę, dosłownie minutę lub nawet krócej,

    Przez minutę, to nawet nie zdążysz usunąć wszystkich dziurek.

    > należy się tylko upewnić, że reflektor stał się równomiernie zamglony, a
    > resztki lakieru zostały dokładnie usunięte (o ile był). Potem przez ok.
    > 10-15 minut okrężnymi ruchami szlifujemy papierem o gradacji 1200-1500.

    Dlaczego okrężnymi?

    > Celem jest otrzymanie gładkiej powierzchni, która traci połysk tylko po
    > dokładnym osuszeniu, ale nierówności sa praktycznie niewidoczne.
    > Nastepnie około 45 minut lub dłużej poświęcamy na prace z papierem 2000
    > - i tu efekty powinny być zadowalające, choć oczywiście zamglenie
    > pozostaje. Duuużo wody!

    Tak też robiłem, pod kranem!

    > Przy tym etapie najbardziej męcza się łapy, bo
    > trzeć należy dość solidnie. Potem godzina lub dłużej z 2500 - trzemy
    > dośc delikatnie, często zmieniając papier. Efekt powinien byc
    > zadowalający na tyle, by bez dalszej polerki można było używać takiego
    > reflektora.

    Matowego?

    > Po ostatnim etapie - albo mechaniczna polerka (w sensie -
    > nie ręczna) z drobnościerną pastą (nie polecam tempa, świetnie zaś
    > sprawdza się tutaj aluchrom*, taki do felg. Czas polerowania - 5 do 15
    > minut, w zalezności od tego jak przykładaliśmy się wcześniej.

    Tempo to chyba najgorszy pomysł z możliwych, to prędzej pasta do zębów
    będzie lepsza.
    Ja użyłem G3 i G10 na odpowiednich gąbkach i efekt nie jest zadowalający.
    Pytanie co nałożyć na polerkę, filc czy gąbkę w przypadku aluchromu?

    > Warto
    > polerować kilka razy, aż upewnimy sie, że otrzymujemy to, co zamierzyliśmy.
    > Po wypolerowaniu można wykończyć i trwale zabezpieczyć lalierem
    > poliuretanowym (nie innym!),

    Ja Ci proponuję abyś nie dawał takich porad, bo jeśli ktoś tak zrobi to
    straci ten klar po pierwszym lepszym uderzeniu kamieniem.
    Jak Ty chcesz nakładać klar na wypolerowaną powierzchnię????????
    Powierzchnia MUSI być zmatowana!

    > ale oczywiście po sprawdzeniu w
    > niewidocznym miejscy, że rozpuszczalnik użyty z lakierem nie zeżre nam
    > klosza.

    Chciałbym to zobaczyć w praktyce..

    > Przed lakierowaniem nalezy dwu, trzykrotnie umyć klosz ciepłą
    > woda z mydłem lub z ludwikiem, można go też przetrzec izopropanolem -
    > głównie w celu pozbycia się pasty polerskiej..
    > Efekt - wygląd fabryczny, bolące przez dwa dni łapy, trochę sprzątania...

    Do momentu uderzenia pierwszego kamienia.