  • Data: 2019-02-11 13:56:36
    Temat: Re: Polska nauka - grafen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:56dfd2c8-db53-4ad7-8dc7-0945b2a22fe8@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 20:08:25 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Zakładając że Twoje naiwne oczęta widziały chociaż końcówkę komuny,
    >sądzę że powinieneś być w stanie odróżnić firmę z konkretnym
    >właścicielem któremu zależy na jej dobru od tworu należącego do
    >nikogo, zarządzanego przez złodziejską szajkę która kombinuje jak
    >wydoić możliwie dużo kasy zanim następna szajka pozamyka ich do
    >więzienia. Albo i nie pozamyka w obawie o własną skórę po kolejnym
    >cyklu.

    Ludzie bardziej doswiadczeni mowia, ze duza zachodnia korporacja sie
    duzo od komunistycznego molocha nie rozni.

    Moze dlatego, ze nie ma konkretnego wlasiciela, tylko rozdrobniony
    kapital akcyjny.
    I sie okazuje, ze zarzadzie sa wazniejsze koterie i uklady
    towarzyskie, niz dobro firmy.
    Tylko nikt ich nie pozamyka, bo jesli nie przegieli bardzo, to
    "normalne ryzyko biznesowe".

    Ze tak wymienie prawo/zasade Petera, czy podam przyklady Enronu,
    Arthur Andersen,
    Lehman Brothers, wczesniej te dwa banki co poplynely na gieldach -
    angielski i francuski.

    >Na co innego. Gdyby była tworzona w tym KGHM to według jakiegoś
    >planu.
    >Choćby i złodziejskiego, ale przynajmniej przez kogoś przemyślanego,
    >z obsadą potrafiącą nurkować w tym szambie.

    No to wyglada mi na to, ze tworzana byla wedle przemyslanego planu, z
    obsada choc troche znajaca sie na rzeczy ...

    >A tu była forma wrogiego przejęcia, bez żadnych szans dla startupu
    >badawczego na przetrwanie.

    Jakos watpie - po co KGHM mialby robic wrogie przejecie startupu ?

    IMO - wcisneli. Albo nawet szukali inwestora i znalezli.
    I tu mozesz miec racje - ze strony inwestora to bylo dzialanie bez
    planu i ludzi.

    >Pytam czy znasz jakiś przykład. Na wypadek gdybyś miał ukształtować
    >moje zdanie na temat tego co się w Polsce odbywa, choćby i na
    >pojedynczym przykładzie. Patrzysz na to z bliska, więc pewnie wiesz
    >lepiej...

    Jakos tam Santander byl chyba z Morawieckiego zadowolny.
    Itp ...

    No, na tasmach to slychac, ze Morawiecki dba o dobro banku lepiej niz
    sam Santander - ten sponsoring Kubicy :-)

    J.