  • Data: 2020-01-13 07:59:45
    Temat: Re: Przetwornica flyback na MC34063A - dlaczego ne działa?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Konopny wrote:

    > Masz źle podłączone uzwojenie wtórne?

    Pomyłka kierunku uzwojeń zamienia flyback w forward z dużą
    indukcyjnością rozproszenia. Napięcie wyjściowe nie będzie więc niższe
    niż wynikające z przekładni: 300:12=25, co przy 3.3V na wejściu
    i 0.45V na nasycenie klucza daje 71V. Szpile pochodzące z przełączania
    zadbają o to, by na słabo obciążonej przetwornicy napięcie wzrosło
    jeszcze ze dwa razy. On ma tylko 41V.

    Dokładnie ten efekt miałem, gdy budowałem 20W SEPIC na SRF1260-330M --
    do głowy mi nie przyszło, że uzwojenia mogą być "na krzyż". Bez
    obciążenia elegancko trzymała 18V, a pod obiążeniem dawała tylko 2V.

    Pozdrawiam, Piotr