    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przezroczyste aluminium
    Date: Mon, 17 Aug 2015 20:56:15 +0200

    dyskusyjnych:ef7640a2-8e2c-498b-bbf3-cd5152e10a32@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2015 17:53:21 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    > No, do tego uzywaja, bo znacznie lepsze, niz kwarcowe szklo :-)

    >Nie chodzi tyle o zmiany w czasie, co o gradient. Wiadomo że gradient
    >potrafi być wielokrotnie wyższy w stanach przejściowych, ale to
    >gradient generuje naprężenie, a nie jego pochodna.

    To sie wizjer wygnie. I tylko kwestia jak go zamocowac, zeby od tego
    wygiecia sie w mocowaniu nie polamal.

    A przeciez piec z blachy, albo z cegly zrobiony - gradient im jakos
    nie przeszkadza.

    >Szkło w książkowej teorii jest amorficzne. Ceramika jest
    >krystaliczna. W rzeczywistości, to co znamy z realu, to wszystko jest
    >jakaś mieszanina jednej i drugiej struktury, a nazewnictwo,
    >szczególnie potoczne, może być mylące.

    Ok, ale polikrystaliczna ceramika wydaje mi sie byc matowa.
    No chyba, ze to taki material - przezroczyste jak szklo, a w srodku
    rozne krysztaly ... Ten AlON chyba podobny.

    >Na wziernik stanowczo lepiej kwarc, bo ma mniejszą przewodność
    >cieplną. Tyle że kwarc nie wytrzyma aż takiej temperatury.

    Wziernik do pieca do topienia kwarcu ? :-)

    >To jest relatywne. Jak wymiennik jest duży, to gradienty nie muszą
    >być duże, żeby spiętrzenia naprężeń gdzieś wyszły wysokie.

    Ale tam reakcja moze sie wcale nie grzac.

    >No ten Twój alon ma prawie tyle przewodności, co nierdzewka
    >austenityczna.

    A to mnie zaskoczyles. Hm, to nie wiem - taka duza, czy taka mala :-)

    Ale to trzeba innych zalet poszukac - nadaje sie na izolatory
    elektryczne termoprzewodzace :-)
    (o ile pradu nie przewodzi).

    >Do tego świetną przenikalność dla podczerwieni.

    No, ciekawe czy to by duzo dalo ... o jakiej temperaturze myslisz -
    1000C czy tylko 500C ?

    >Do tego mimo wszystko 3.5 raza mniejszą rozszerzalność cieplną od
    >316.

    Jak widac nie jestem przekonany, czy to taka istotna zaleta ...

    J.