    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Reflow - wolniejsze czasy
    Date: Thu, 23 Nov 2017 14:53:55 +0000 (UTC)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Kupiony mniej więcej w 1995r.
    > Polski producent jakoś Mechanika, Mechatronika...
    > Razem z piecem kupiliśmy od nich półautomat do montażu SMD.
    > Półautomat znaczy, że ręka robi za silniki, ale chwytanie podciśnieniem
    > robi się samo i strzałeczki naprowadzają na pozycję na płytce.

    Do pick&place zastanawiam się nad chwytakiem podciśnieniowym, tylko
    przerobionym tak, żeby cały czas zasysał, a przycisk wyłączał to
    zasysanie. Ale to kolejny etap, na razie wystarcza pęseta :)

    Jak się ma produkcję, to można kupować... ja na tym nie zarabiam, więc
    też nie chcę wydawać niewiadomo ile :)

    > Od kupienia tego zestawu do wejścia RoHS wszystko lutowaliśmy w tym. DSM
    > też. Obecnie zamawiamy płytki zmontowane, ale jak trzeba parę sztuk to
    > piec się przydaje.

    Btw, ile kosztuje montaż (gdy zamawiacie zmontowane)?

    > Używaliśmy multimetru, ale nie termopary, która z nim była tylko udało
    > się od kogoś dostać kawałek cieniutkiej termopary. Miała inną ch-kę, ale
    > jakoś to mniej więcej temperaturą pokojową i wrzątkiem wykalibrowaliśmy.

    Tak najprościej. Tyle że wrzątek nie musi mieć dokładnie 100C (kwestia
    ciśnienia)...

    Btw, zawsze mnie zastanawiało, gdzie multimetrowa termopara ma styk
    referencyjny (bo ona mierzy przecież różnicę temperatur). We wtyczce?

    > W naszym piecu nie ma (nad piecem jest okap i wyciąg, ale to inny
    > temat). Jak płytka wyjeżdża na zewnątrz to stygnie szybko.

    No tak... na halogenie temperaturę trzyma grube szkło, po zdjęciu płytki
    też szybko wystygła.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]