  • Data: 2017-11-13 19:51:52
    Temat: Re: Rezonatory kwarcowe Murata CSTCE
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.11.2017 o 09:50, Atlantis pisze:
    > Szukając możliwie małych rezonatorów kwarcowych SMD trafiłem na coś takiego:
    > https://www.tme.eu/pl/details/cstce8m00g52-r0/filtry
    -i-rezonatory-ceramiczne-smd/murata/

    > Bardzo mały rozmiar i brak konieczności stosowania zewnętrznych
    > ko0ndensatorów. Na pierwszy rzut oka wygląda na całkiem fajne
    > rozwiązanie do MCU w małych obudowach SMD. Nie zajmie dużo miejsca na
    > płytce, w związku z czym nie będzie problemu z umieszczeniem rezonatora
    > jak najbliżej mikrokontrolera.
    >
    > Ktoś miał z nimi do czynienia w praktyce? Jak się sprawdzają? Nie będzie
    > problemu z peryferiami wymagającymi dużej dokładności wzorca czasu, np. USB?

    Czemu nie spróbujesz się pozbyć zewnętrznego rezonatora całkowicie?
    Szukaj uC, które mają w opisie "crystal-less usb", robi je ST, NXP.

    A jeśli nie używasz USB, to wbudowane generatory RC też już potrafią
    pracować ze stabilnością lepszą niż 1%, co powinno wystarczyć do RS-232.