  • Data: 2017-11-13 13:25:21
    Temat: Re: Rezonatory kwarcowe Murata CSTCE
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-13 o 10:08, Atlantis pisze:
    > Uświadomiłem sobie, że moja poprzednia wiadomość była nieco chaotyczna.
    > tak naprawdę sprowadza się ona do jednego pytania - czy taki rezonator
    > ceramiczny będzie się nadawał na zamiennik dla rezonatora kwarcowego?

    Nie pamiętam od kiedy stosujemy rezonatory ceramiczne, ale na pewno było
    to jeszcze w ubiegłym wieku.
    Jak najbardziej się nadają. Po resecie generator z rezonatorem
    ceramicznym rusza znacznie szybciej niż kwarcowy co czasem ma znaczenie.

    Z tego co pamiętam (szczegółów sobie poszukaj) rezonatory ceramiczne
    dają dokładności rzędu 0,5%, a kwarcowe rzędu 0,001%.

    Nie pamiętam jakiej dokładności wymaga USB - do USB stosujemy
    mikrokontrolery, które nie wymagają kwarca w ogóle.
    Do RS232 itp. 0,5% jest OK.
    P.G.