    From: "Roger(OS)" <s...@z...hell>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Szukam płyty pod NAS
    Date: Mon, 5 Nov 2018 22:48:16 +0100

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 22:34:25 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Mój NAS (w domu) ma 512MB RAM i działa na nim FTP, SMB, Apache+PHP,
    > pyDownload, Transmission, skrypty sh odpalane z crona i DLNA Twonky -
    > całość daje radę na tyle że nikt się nie skarży.

    Panowie, poczytajcie o ZFS/reiserfs itd... Stąd te GB RAM, albo
    bezpieczeństwo i łatwość migracji, albo dupa.

    Router do SDI/Neo w latach '90 stawiałem na FreeSCO uruchamianym z
    dyskietki. kilka MB RAM i CPU Intel chyba 75MHz bez wiatraka, tylko
    Radiator by było ciacho. Później doszedł dysk hdd tylko dlatego iż pojawiła
    sie strona, a i kilka bajerów.
    Wiem, że można NAS postawić na pingwinie bez tryby graficznego nawet na
    kilkuset MB RAM i bedzie działał., ale nie w tym rzecz.

    > Zawsze możesz kupić gotowca od FreeNAS, Synology, QNAP...oni mają takie
    > sprzęty. Z drugiej strony, ja uważam że u mnie w firmie ktoś
    > zdroworozsądkowo pomyślał i aktualną pracę mamy na QNAPie, a np. zapis z
    > kamer idzie na inny dedykowany rejestrator.
    >
    > Jakbyś kład kable, to wszystkie do jednego bezpiecznika podepniesz?

    Stąd właśnie te porty sATA i autobatyczny backup macierzy.
    Niby co sie stanie serwerowi? ZFS jest odporny, jak piorun nie pizdnie w
    komputer to żadne dane nie ulecą, zreszta jest też backup.
    To malutka firma, nie potrzebuję od razu budować serwerowni, całego centra
    danych by jedna szafa zabepieczała drugą, a te dwie pierwsze z kolei
    trzeczia i czwarta - podłączeone oczywiście do różnych bezpieczników i,
    najlepiej innych operatorów i dostawców Internetu oraz energii elektrycznej
    ;-)

    Robi się OT!

    Wróćmy do tematu - szukam płyty głównej, nie pomocy w wyborze i
    konfiguracji sprzętu...