eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSzybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b? › Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
    From: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
    Date: Thu, 11 Feb 2016 18:48:42 +0000 (UTC)

    mk <reverse_lp.pw@myzskm> wrote:

    > Ale zauwa?, ?e w EFM-plus mamy gwarancj? ?e sygna? wyj?ciowy (po
    > przekodowaniu) nie zmieni si? cz??ciej ni? co trzy bity, wi?c mo?na
    > uk?ady wytwarzaj?ce sygna? taktowa? 3x szybciej, a na linii
    > transmisyjnej b?dzie zachowany limit max. 1.25 Gprze??cze?/s
    > (prze??czenia nie cz??ciej ni? co 8 ns).

    Mysle ze bledne jest milczaco przyjmowane przez ciebie zalozenie
    ze ograniczeniem jest ilosc zmian sygnalu. Ja mysle ze glownym
    ograniczniem jest mozliwosc precyzyjnego wykrywania zboczy: ty
    bys wymagal 3 razy lepszej rozdzielczosci przy wykrywaniu zboczy.
    Ograniczajac ilosc zboczy pewnie mozna by troche poprawic
    rozdzielczosc ale nie sadze by to skompensowalo strate na
    gestosci kodowania.

    --
    Waldek Hebisch