  • Data: 2018-11-28 23:42:07
    Temat: Re: Termometr bezprzewodowy potrafiacy sie dogadac linuksem
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.11.2018 22:36, Jacek Radzikowski wrote:

    > To są dongle USB do odbioru DVB-T bazujące na kostce Realteka. Jakiś
    > czas temu ktoś odkrył że w owej kostce można włączyć tryb serwisowy,
    > który umożliwia użycie jej jako uniwersalnego odbiornika pokrywającego
    > pasmo od kilkudziesięciu MHz do grubo ponad GHz (zależnie od drugiej
    > kostki, podłączonej do gniazdka antenowego). Na rynku jest cała masa
    > oborników opartych na tym chipsecie, ale do monitorowania czujników od
    > stacji pogodowej spokojnie wystarczy najtańszy jaki uda ci się znaleźć
    > (koszt rzędu kilku USD).

> [...]

    A jakich to rzeczy mozna posluchac? Mowisz o audio, czy danych?
    Z tego co wiem, to mozna np posluchac rozmow pilotow z kontrola lotow,
    ale jak sie do tego zabrac, to nie ewiem, a wnioskuje, ze uzywajac
    takiego dongla, bedzie mozna posluchac?

    Rozumiem, ze taki dongiel z kompletem anten, to raczej porzadny sprzet?
    https://www.radio-sklep.pl/pl/p/RTL-SDR-V3-R820T2-RT
    L2832U/2885
    https://www.radio-sklep.pl/pl/p/RTL-SDR-zestaw-anten
    /2886

    A ten sprpzet
    https://www.radio-sklep.pl/pl/p/RTL-SDR-ADS-B-Filtr-
    Przedwzmacniacz-LNA/2887
    Wzmacnia sygnal wysylany przez samolot o swojej pozycji

    A ten sprzet
    https://www.radio-sklep.pl/pl/p/RTL-SDR-Przedwzmacni
    acz-szerokopasmowy-SPF5189Z/2888
    Zwieksza pasmo ktore moze byc nasluchiwane do 4GHz, tylko nie wiem, co
    moze byc na takiej czestotliwosci. Wifi jest na 5GHz. Chyba jedynie Wifi
    2,4GHz mozna nasluchiwac.

    Moglbys potwierdzic, ze do dobrych wnioskow doszedlem?