    Subject: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Date: Sat, 19 Aug 2017 09:25:52 +0200

    W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
    > Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
    Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.

    Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
    indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
    wydawał mi się idealny.
    Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
    https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
    -brushless-motors?redirect=no

    Robert