    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla cd...
    Date: Sat, 24 Jun 2017 21:41:37 +0200

    On 6/24/2017 9:15 PM, Shrek wrote:
    > Okaże się albo i nie. Na razie CO2 idzie p-rzez komin w atmosferę, więc
    > skoro prosiłeś o nieuprawianie demagogi i propagandy, to nie uprawiajmy.
    > Fakt jest taki, że Tesla nie tylko na etapie produkcji ale i zapewne
    > eksploatacji produkuje więcej CO2 niż spaliniak.

    Ale co spaliniak? Na etapie produkcji + użytkowania czy tylko użytkowania?

    > Problem w tym, że prawdopodobnie nie będzie. Znaczy drożej będzie:)

    Wszystko jest drożej i jest eko. I ludzie płaca. Ludzie bogaci sa ogólnie.

    > Przecież passeratti było w chuj ekologiczne, tylko okazało się, że nie
    > jest...

    I widziałeś może jakąs prace naukową na ten temat która porownała trucie
    passeratti z iloścą ciepłych posiłków w Afryce?

    > Być może można, ale się tego nie robi.

    Podobnie jak kiedyś ładowano ołów w benzynę i ladowany by dalej gdyby
    ktoś nie zakazał za to masa troli była by gotowa rękę sobie odciąć że
    bez Pb nie da się smarować silnika (wiem, bo słyszałem).

    > Ale ich ekolodzy tym bardziej nie lubą, bo albo czarnobyl, albo wiartaki
    > ptaki zabijają, albo ryby nie mogą przepływać, albo krowy mleka nie dają.

    Ekolodzy nie decydują o szczegółach. Ponadto czekamy na fuzję. Fuzja
    spowoduje że wiele argumentów tego typu stanie się nieważnych.

    > A czym się różni. Co2 to CO2 i nie ma znaczenia czy wzieło się z grubego
    > komina czy z cienkiej rury wydechowej.

    Możliwością redukcji jego emisji.

    > Ty bazujesz na pólprawdzie. Jeśli chodzi o CO2 to tesle są gorsze od
    > spaliniaków. Półprawdzie, bo jednak inne śmieci się filtruje z
    > elektrowni (choć z rur wydechowych też)

    Po 5 latach rura emutuje kilka razy więcej zanieczyszczeń niż w dniu
    produkcji tedeika.

    Elektrownia tyle samo lub mniej. Proces produkcji liion jest
    optymalizowany. Wprowadzamy prawo ze mają wychwycić 30% CO2. Itd itp.

    Innymi słowy spaliniak będzie emitował zawsze iloeśtam CO2. Jak mamy
    jeden komin to mamy szanse na kontrolowanie.

    > Zdziwiłbyś się jak dupną sprawność ma elektrownia.

    Atomowa? Wiatrowa? Słoneczna? Co cie ona obchodzi. Ma nie truć CO2.

    > Nie - na polskie drogi i co poniektórzy krzyczą, że to śmierdzące złomy
    > i prawilne są oszukane vw z normą euro6.

    Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiający w 2-gi obieg powoduje że
    zarówno nowy własciciel i stary nie kupią 2 Tesli tylko jedną. Zabawne,
    nie? Nagle okazuje się że używane jest zaletą, jeśli to elektryczny.