  • Data: 2018-05-21 15:35:37
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-05-21 o 13:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    [...]

    >Zasięg Tesli to ponad 500 km. Podejrzewam, że to jak z LPG - różnie
    >wyregulowane pistolety mogą różnie odbijać i dawać więcej lub mniej
    >gazu. Doczytałem, że waga wodoru to 12% masy zbiornika. Zatem wagowo
    >wychodzi podobnie jak benzyna (mniejsza waga zbiornika, ale większa -
    >paliwa).

    >Wodór jest podobno przenikliwy, ale jak czytam z ilu i jakich warstw
    >są zbudowane, to nie wiem.

    Tez nie jestem pesymista - w koncu zbiorniki wodoru sa, wiec widac
    jakos nie znika po tygodniu.

    >Benzyna się nie degraduje, ale wytrąca woda i inne syfy.

    Benzyna sie ponoc degraduje, co czesciowo potwierdzam.

    >Za to wodór jest chyba bezpieczniejszy od baterii litowo-jonowych, z
    >tego co piszą jak się pali taki zbiornik.

    700 bar ? Toz to wybuchnac moze przy uszkodzeniu, a potem wodor
    wyleci, jak sie zapali, to bedzie drugi wybuch :-(

    >Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go wyprodukować (raczej nie
    >stosuje się elektrolizy).

    Wodor bez ograniczen to jest z elektrolizy wody.
    Produkuja z metanu czy innych paliw kopalnych - to sie kiedys skonczy.

    A skoro tak produkuja, to zysk tylko w tym, ze ogniwo paliwowe ma
    wieksza sprawnosc niz silnik spalinowy - inaczej mozna by CNG do
    zbiornika, bez wiekszych trudnosci.

    Ech, zrobiliby w koncu to ogniwo na alkohol.

    J.