  • Data: 2019-11-07 12:14:42
    Temat: Re: To jak to się w końcu mówi Irak, czy Iran
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-07 o 11:27, Roman Rogóż pisze:

    > To nawet nie jest kwestia ochoty, jak mogę to oczywiście wyłączam, ale
    > czasem jest się w takim terenie, że nawet nie wiadomo gdzie ta
    > rozdzielnia jest, albo nie ma tego co wie, albo nie pozwoli teraz
    > wyłączyć, albo po sprawdzeniu żarówką okazuje się coś zupełnie innego
    > niż zakładano że ten przewód to nie był dodatkowy kabel do żyrandola
    > tylko jakiś kabelek do sąsiedniego pokoju który poprzedni właściciel
    > przed remontem poprowadził bo tak było najbliżej etc.

    Nie dłubię już zawodowo przy elektryce, zwykle u rodziny, czasem u
    znajomych. Zwykle jestem sam, dlatego jak ognia unikam pracy przy
    gorących przewodach.
    Nie raz niestety przypadkowo się dotknąłem, jakbym sie nie oderwał, to
    by mnie znaleziono. Raz tak źle się czułem, ze poszedłem zrobić EKG pod
    kątem arytmii. Dlatego moja troska o brak napięcia w obwodach. Phaser ma
    wykrywanie kabli pod napięciem, zawsze je "obdzwaniam" zanim je dotknę.
    Nawet jak chwilę wcześniej wyłączyłem zasilanie.

    --
    viktorius