  • Data: 2018-08-07 20:17:46
    Temat: Re: UPS, i martwy COM-1
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-08-07 o 11:50, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:

    >Nie wiem tego, UPS to Ares 500, konstrukcja zdaje się dość leciwa.
    >Jednak nie ma znaczenia, jakie ma w zakresie RS-232 ograniczenia, bo
    >testy robię za pomocą dedykowanego programiku z Fideltronika.
    >Twierdzi
    >on, że "nie wykryto kabla". Zgaduję, że nie tyle o niego chodzi, co o
    >"zamykające" kabel {dowolne} urządzenie.

    Niekoniecznie dowolne - sporo UPS wykorzystywaly RS-232 nietypowo.

    >Kabel kupiłem osobno, w innym źródle, ale nie jest na pewno żaden tam
    >"zubożony": wszystkie linie są OK. tzn. przenoszą sygnał.

    Ale czy to jest kabel do Fideltronika Ares 500 ?

    Bo jak juz pisalismy - kable bywaly specjalne.
    APC to je kiedys uzywal jako forme klucza do zabezpieczania programu.

    W dniu 2018-08-07 o 10:20, Queequeg pisze:

    >Tam port jest, a nawet dwa porty (logiczne), plus kolejne 2
    >wirtualne,
    >związane z BT-tem.

    Ale najpierw pisales, jakby program nie znajdowal portu, a teraz to
    kabla.

    >Mam jeszcze kabel z wtyczką USB, i męską wtyczką RS-232, niby taka
    >przejściówka powinna się nadać. Ale podpięcie tego do kompa w żaden
    >sposób nie uwidacznia się w menadżerze urządzeń, chyba jakiś bubel
    >mi
    >sprzedali?

    Chyba tak, ale czy dobrze patrzyles ?

    >i jeszcze: raczej mało prawdopodobne jest padnięcie UPS-a, bo mam 3
    >identyczne, póki co sprawdziłem 2, trzeci chwilowo zasila urządzenia,
    >których nie chciałbym odcinać od prądu, nawet chwilowo. Ale może się
    >przemogę w tym zakresie...

    Wstrzymaj sie.
    Predzej rozkrec UPS i zobacz ktore piny sa podlaczone.

    I poszukaj dokumentacji/schematu kabla.

    J.