  • Data: 2017-05-31 13:06:11
    Temat: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 30 maja 2017 19:46:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >No jeden panel 1,6 m2 zabiera. Jako zasłonę chyba nie bardzo,
    >to trzeba jakoś jednak umocować na czymsik.

    Na zawiasie od zewnatrz.
    Zaleta - slonce nie podgrzewa wnetrza. O ile we wnetrzu nikogo nie ma
    i moze by zaciemnione.

    Teoretycznie - chyba by mozna zrobic panele polprzepuszczalne - czesc
    swiatla by prad robila, czesc przechodzila i oswietlala.

    >Jak się liczy na palcach tudzież skryptami szacującymi, to wychodzi
    >z 1kW jakieś 1000kWh rocznie, prosty rachunek ;)

    1000kWh czyli jakies 300 zl, a do odzyskania zima 240 :-)

    >Taki na 250W to z 500, a taki na 500W pewnie koło 800.
    >Ale to trzeba by poszukać, ja się w takich małych póki co
    >nie grzebałem ;)

    Plus panele ... po ~10 latach sie zwroci ... o ile falownik sie nie
    zepsuje :-)

    >Wygenerują jakiś bełkot i będzie po staremu, wungiel w Polsce musi
    >się palić! ;)

    Moze i wygeneruja, ale tym razem Unia wstrzyma pieniadze..

    J.