  • Data: 2017-10-24 16:20:22
    Temat: Re: Uszczelka na 200 stopni
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek napisał:

    > Dzięki za podpowiedź.
    > Tak, oryginalna uszczelka, to płaski krążek, co koło 2 mm
    > grubości i ok. 8 średnicy.

    Taka do grzybkowych zaworów gorącej wody w inastalcjach
    wodociągowych się nie nada? Do zimnej stosuje się (stosowało)
    uszczelki gumiane, a do gorącej te nazywane przez hydraulików
    "fibrowymi". Elastyczne nie są, ale w tych zaworach też jest
    mosiężnie gniazdo, a uszczelka po pierwszym mocnym dociśnięciu
    dopasowuje się do niego.

    Jeśli chodzi o teflon, to faktycznie brak elastyczności może
    być przeszkodą. Potencjalne rozwiązania z tym materiałem widzę
    dwa. Podgrzać do temperatury mięknięcia, niech sie dopasuje
    jak ta fibrowa uszczelka. Albo zamiast monolitycznej uszczelki
    wkręcić pakiet cienkich teflonowych krążków.

    --
    Jarek