eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWielkość kół w wielkich wywrotkach. › Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <pcs0v0$ptj$1@node2.news.atman.pl> <HBhIC.47527$jK6.11917@fx13.ams1>
    <z1zjngiqgkgu$.144iwkqjzslup.dlg@40tude.net>
    <AkpIC.123238$lj.57646@fx05.ams1>
    <5af2b894$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <xbzIC.51033$hf4.32721@fx19.ams1>
    <5af2cd36$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5af2d624$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5af2ec12$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Subject: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Date: Wed, 9 May 2018 16:10:38 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 49
    Message-ID: <5af3015f$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.57.176
    X-Trace: 1525875039 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 688 83.26.57.176:61205
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40881
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3aa1e86d-0e2f-4490-bdf2-1e6d2b7fbd37@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 9 maja 2018 21:39:47 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    >> >> A jednak na wyasfaltowanym chodniku mozna zobaczyc slady po
    >> >> damskich szpilkach :-)
    > >
    >> >A do ilu się takie szpilki pompuje?
    >
    >> No wlasnie sie nie pompuje, wiec potem mamy np 30kG/cm^2, a wcale
    >> sobie z tego nie zdajemy sprawy.
    >> Jakby sie pompowalo, to by bylo widac na manometrze ...
    >

    >Zaczynasz tchórzliwie uciekać w liczby :-)

    >Ale spróbujmy bez liczb, żeby nie było nudno. Jakie naprężenie jest w
    >obcasie? Jednoosiowe ściskanie. Materiał? Liniowo sprężysty. Wszystko
    >proste.
    >Energia odkształcenia jasna jak Słońce, do znalezienia w wikipedii.
    >A teraz opona. Tam energia odkształcenia idzie trochę w podwyższenie
    >ciśnienia powietrza, [...]

    Nie o to chodzi. Koniec obcasa generuje jednak tych 30 atm, i asfalt
    plynie.
    A klocek bieznika opony generuje 2.4atm, bo ja tak pompuje.

    I juz plynie wolniej.

    To plyniecie niestety jest bardziej skomplikowane, nie tylko cisnienie
    sie liczy.
    No i rowerzysta nie moze sie rownac z ciezarowka w kwestii s

    >a trochę w dwuosiowe naprężenie powłokowe w oponie: duże obwodowe i o
    >połowę mniejsze wzdłużne. Jeszcze naprężenie gnące gdzieś tam trochę
    >pochłonie, jeszcze trochę naprężenie radialne (w poprzek grubości
    >opony). Zależność między ciśnieiem powietrza w oponie a tymi
    >naprężeniami w gumie nie jest liniowa.
    >A to od tych naprężeń w gumie zależy odkształcenie opony i
    >powierzchnia styku z podłożem. I co zrobimy z tymi nieliniowościami?

    ja bym nic nie robil. Jesli to nie jest opona z cyklu "P zero", to
    jest jednak dosc wiotka, i cisnienia beda sie zgadza.
    W przyblizeniu, ale jednak.

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: