  • Data: 2018-02-03 13:08:26
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2018 o 11:37, Sebastian Biały pisze:

    > Mój sie tak zachowuje. Przeprowadź doświadczenie. Odpal na pełnej
    > predkości. Gwałtownie zmniejsz obroty do miniumim.
    >
    > Zauważysz że prędkośc silnika zjedzie do mniejszej niz minimialna po
    > czym po sekundzie zostanie skorygowana.

    Doświadczenie wykonane. Pełna prędkość, szybko zmniejszam obroty do
    minimum (kręcąc gałką w odwrotną stronę, niż wskazuje logika). Maszynka
    nie pobiera prądu, obroty spadają. Gdy spadną do nastawionych szlifierka
    zaczyna pobierać prąd stabilizując obroty. Opisane przez Ciebie zjawisko
    nie występuje.

    > Ten feler wystepuje głównie przy małych predkościach, dlatego spodziewam
    > sie tam jakiegoś pustaka po stronie dev który wymyślił liczenie czasu po
    > X impulsach zamiast liczenia impulsow w czasie X lub jeszcze lepiej
    > liczenie okresu między impulsami.

    Maszynkę kupiłem przedwczoraj, nazywa się PTSG 140 B2. Wychodzi, że coś
    tam poprawili.
    Tak nawiasem, wspomniany Proxxon stosuje bardzo proste, wręcz prymitywne
    układy zasilania silników. Na przykład we wspomnianej, skądinąd bardzo
    fajnej, wiertarce IB/E jest Graetz i prosty sterownik z tyrystorem i
    diakiem. Mimo tego bardzo przyzwoicie trzyma obroty przy obciążaniu.

    P.P.