  • Data: 2018-02-03 14:39:07
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2018 o 13:43, Sebastian Biały pisze:

    > https://drive.google.com/open?id=1WwTGVxckoeiVoheYY4
    L_BnYjjff6tmtV

    > "kopniecie pradem" i zwiększenie obrotów do biegu jałowego w 10 sek
    > (dokładnie jakies 200ms przed 10 sekundą).

    Maszynka taka sama, z Twojego filmiku trudno się zorientować, moja z
    grubsza zachowuje się podobnie. Ale w swojej nie obserwuję "kopnięcia
    prądem", raczej delikatne "mruczenie" po spadku obrotów. Nie ma
    przyspieszenia po spadku.

    > Nie. Moja też jest "z przedwczoraj".
    >
    > Zrob inne doświadczenie: dociśnij przedmiot na *wolnych* obrotach.
    > Tarcza najpier dramatycznie zwolni by po około 1sek dostać kopa.

    Ani trochę. Zwalnia, ale "kopa" nie ma. Przy drewnianej listewce
    zwolnienie nie jest dramatyczne, przy grubym mosiężnym pręcie trzeba
    dociskać bardzo delikatnie, bo rzeczywiście robi się dramat. Ale trudno
    się spodziewać innego zachowania przy tak małym silniku. Te pręty
    szlifowałem na samoróbie z silnikiem 600W, też zwalniał, ale nie
    dramatycznie. Pręt za to grzał się, że trudno było utrzymać. Tu tego nie
    ma ;-)
    Ciekawostka, całkowicie różne zachowania.

    > Identycznie zachowuje się moje mikronarzedzie McAlistera, przypuszczam
    > że jakaś firma produkuje ASICe do tego za pół centa i wszyscy biorą. >> Tak
    nawiasem, wspomniany Proxxon stosuje bardzo proste, wręcz

    > Dałbym wiele żeby w tym zidioceniu technologią cyfrową ktoś w końcu
    > sprzedał mi szlifierkę ze stabilizacją analogową bazującą ta jakimś
    > tachometrze.

    Przypuszczam, że wystarczy przyzwoity silnik.

    P.P.