  • Data: 2018-02-03 13:43:41
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/3/2018 1:08 PM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Doświadczenie wykonane. Pełna prędkość, szybko zmniejszam obroty do
    > minimum (kręcąc gałką w odwrotną stronę, niż wskazuje logika). Maszynka
    > nie pobiera prądu, obroty spadają. Gdy spadną do nastawionych szlifierka
    > zaczyna pobierać prąd stabilizując obroty. Opisane przez Ciebie zjawisko
    > nie występuje.

    https://drive.google.com/open?id=1WwTGVxckoeiVoheYY4
    L_BnYjjff6tmtV

    "kopniecie pradem" i zwiększenie obrotów do biegu jałowego w 10 sek
    (dokładnie jakies 200ms przed 10 sekundą).

    > Maszynkę kupiłem przedwczoraj, nazywa się PTSG 140 B2. Wychodzi, że coś
    > tam poprawili.

    Nie. Moja też jest "z przedwczoraj".

    Zrob inne doświadczenie: dociśnij przedmiot na *wolnych* obrotach.
    Tarcza najpier dramatycznie zwolni by po około 1sek dostać kopa.
    Identycznie zachowuje się moje mikronarzedzie McAlistera, przypuszczam
    że jakaś firma produkuje ASICe do tego za pół centa i wszyscy biorą.

    > Tak nawiasem, wspomniany Proxxon stosuje bardzo proste, wręcz prymitywne
    > układy zasilania silników.

    Dałbym wiele żeby w tym zidioceniu technologią cyfrową ktoś w końcu
    sprzedał mi szlifierkę ze stabilizacją analogową bazującą ta jakimś
    tachometrze.