    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wirtualizator / hypervisor x86
    Date: Sat, 23 Sep 2017 21:01:10 +0200

    On 9/23/2017 8:51 PM, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Każdy, hypervisor też. Oczywiście mniej, bo choćby nie musi
    > uruchamiać np. środowiska graficznego. No i jak chcesz uruchamiać
    > więcej niż 1 gościa, to RAMu i tak wypadało by mieć sporo.

    Jednymz gosci ma być OpenWRT więc ram śmiesznie mały. Drugi to Debian w
    trybie tekstowym na którym okazjonalnie przepuszczam enkodowanie wideo.
    Czasem jakiś starszy windows. Dam to radę pomieścić na 512 bez
    najmniejszych problemów.

    > Kilkanaście sekund? Kernela? To żart, czy jednak nie sam
    > kernel miałeś na myśli? :-)

    Linuxa. Mniej więcej tyle startuje na docelowej maszynie współczesny
    kernel "skrojony ma miarę". Co ciekawe wiele z tego zabiera scrollowanie
    framebuffera. Sprawdziłem :/

    > I tak, bare metal HV też nie startuje w sekundę :-)

    Nie spodziewam się jednak aby startował wolniej. Chyba że te wszystkie
    bare matal sa oszukane i pod spodem mają normalne jądro systemu do
    oglądania facebooka.

    > No OK, ale to nazywasz "utrudnianiem bootowania"? Problemy z alokacją
    > zasobów i dłuższe bootowanie? Bo jak dłużej, to musi być trudniej? ;-)

    Tak, nazywam to utrudnieneim bootowania bo najpierw musze wyjasnić
    hostowi żeby mi hardware nie ruszał. Zakładam że dedykowany uruchamiacz
    HV nie będzie musial przejąć na własność wszystkich urządzen jakie widzi.