eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWykrywanie wciśnięcia rozrusznika (gdy odpala tylko ze sprzęgłem) › Re: Wykrywanie wciśnięcia rozrusznika (gdy odpala tylko ze sprzęgłem)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wykrywanie wciśnięcia rozrusznika (gdy odpala tylko ze sprzęgłem)
    Date: Mon, 30 Mar 2015 08:29:33 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 38
    Message-ID: <g...@n...chmurka.net>
    References: <g...@n...chmurka.net> <mfavg2$ou9$1@srv.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2015 08:29:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/2.2.0-20131224 ("Lochindaal") (UNIX) (Linux/3.2.0-4-686-pae (i686))
    X-Authenticated-User: gof
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:679761
    [ ukryj nagłówki ]

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Przypuszczam, że przed zaprojektowaniem swojego układu nie zmierzyłeś
    > charakterystyki wejścia ECUL komputera i nie zaprojektowałeś tego tak, aby
    > było niewidoczne dla komputera.

    No właśnie... dlatego zastanawiam się teraz, jak to ugryźć.

    Parę pomiarów z wczoraj:

    1. Zapłon wyłączony: -0.6V
    2. Zapłon włączony: 2.80V
    3. Zapłon włączony, bocznik 12k: 2.16V
    4. Starter wciśnięty: 11.81V

    To napięcie 2.16..2.80V nie pochodzi ze stabilizatora w ECU, bo zapalenie
    świateł (powodujące spadek napięcia na aku) powoduje też spadek tego
    napięcia.

    Wydumałem taki układ:

    http://www.chmurka.net/r/blast4.png

    Zamiast D7 dałem dwie diody szeregowo 2.7V (nie miałem jednej 5V), czyli
    jest 5.4V. CL to wejście ECUL, dren idzie do części cyfrowej (pullup 1k i
    do MCU). Zastanawiam się, czy nie zwiększyć obu rezystorów, ale trochę się
    boję wyłapywania zakłóceń i właśnie tej wilgoci na przycisku... ten układ
    nie powinien włączać się sam z siebie (on w zależności od czasu wciśnięcia
    rozrusznika steruje różnymi rzeczami - światła awaryjne, podgrzewanie
    manetek itd). Generalnie ważniejsza dla mnie od chwilowego przełączania
    mapy jest odporność na zawilgocenie przycisku rozrusznika, tzn. z tym
    przełączaniem mapy jeździłem i było OK, po prostu trochę to irytuje, ale
    pamiętam (dwie wersje układu i jeden motocykl temu) wyciąganie
    bezpiecznika w ulewie...

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: