    From: EdiM <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zapalarka piezo do kuchenki mgazowej
    Date: Fri, 8 Dec 2017 22:27:26 +0100

    W dniu 08.12.2017 o 20:30, NakGaiwer pisze:
    > Obecnie wszystkie kuchenki gazowe mają elektryczne zapalarki gazu,
    > pewnie chodzi o to żeby szybciej się to psuło, ale takie zapalarki są
    > bardzo niepraktyczne i nie wygodne, bo gdy nie ma prądu, albo go
    > wyłącza, to mamy zabawę z zapałkami.
    To tak jakby powiedzieć, ze kuchenka gazowa jest niepraktyczna, bo nie
    działa jak nie ma gazu :)
    Zapalarki są bardzo dobre. Przez około 15 lat użytkowałem bez problemu.
    Jak nie ma prądu, to są większe zmartwienia niż brak zapalarki w
    kuchence gazowej. Oczywiście można mieć jakaś zapalarkę gazową w razie
    czego. Zaletą zapalarek na prąd jest to, że mają sporą energię iskry i
    to jednocześnie na wszystkie palniki. Natomiast te piezo niekoniecznie.
    Wadą, może to się popsuć oraz generalnie jak się zabrudzi może nie działać.
    Pamiętam taką starą zapalarkę piezo, która robiła dużo hałasu, a z
    trudem zapalała gaz. Jakby ja połączył z kuchnią hałasu by było znacznie
    więcej. Jakby chciał by zapalała nawet przy nieco zabrudzonym
    iskrowniku, to nie wiem jak by to miało działać.
    Ile się trzeba nieraz nakombinować, aby odpalić zapalniczkę piezo do
    papierosów.

    Teraz mam taką kuchnię na prąd. Jak nie ma gazu działa :), jak nie ma
    prądu nie działa. Super sprawa.
    EdiM