-
Data: 2018-03-22 23:06:52
Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-03-21 o 23:13, tom pisze:
> Zaraz, zaraz... Ono jest już scałkowane, bo podawane w l / 100 km.
>
> Skąd Wasze przekonanie, że przyspieszając szybciej zużywacie mniej paliwa?
> Trochę rozumiem argument o sprawności, ale jak wolniej przyspieszam, to potrzebuje
> mniej mocy i jeśli to podzielę przez mniejszą sprawność, to wciąż może wyjść mniej
paliwa.
Pomijając wszelkie teoretyczne rozważania - po prostu tak jest,
przynajmniej w moim aucie. Zresztą, moze nie na kursach prawka, lecz w
szkołach doskonalenia technik jazdy też tak uczą w stosunku do innych aut.
Wracając do mojego - mam diesla (3l) ze sprężarką. Liczydło pokazuje mi
zużycie - można oczywiście dyskutować na ile jest ono prawdziwe. Ale
bazując na odczytach, jest spora różnica w zużyciu paliwa przy
flegmatycznym ruszaniu vs ruszaniu z użyciem sprężarki. Oczywiście na
korzyść drugiego. Trzeba poznać auto by zyskać przekonanie. Jeśli w
danych warunkach auto pali 10.5l przy świadomym rozpędzaniu, to przy
flegmatycznym ruszaniu 12l nie jest niczym niezwykłym. Prędkości miejskie.
Na chłopski rozum interpretuję to tak, że turbina mocno podnosi
sprawność. To tak jakbyś zupełnie inny silnik miał pod maską. To nie są
niuanse. Jakiś czas temu padła mi turbina, auto jeździło strasznie.
Ciężko było utrzymać prędkość rzędu 120km/h pod wzniesienie na
obwodnicy, którą codziennie jeżdżę. Z turbiną bez problemu osiągam
230km/h - więcej nigdy nie próbowałem. Owszem, tryb awaryjny też coś
może mieszać więc nie wiem jaki jest rzeczywisty wpływ tejże turbiny. W
każdym razie średnie zużycie paliwa bez turbiny było większe o jakieś 30%.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 22.03.18 23:10 Marek S
- 22.03.18 23:34 Marek S
- 23.03.18 16:10 Cavallino
- 23.03.18 23:36 Marek S
- 24.03.18 01:03 tom
- 24.03.18 07:09 Shrek
- 24.03.18 10:05 J.F.
- 24.03.18 12:01 J.F.
- 24.03.18 13:02 Shrek
- 24.03.18 14:55 Marek S
- 24.03.18 15:19 Marek S
- 24.03.18 15:59 Shrek
- 24.03.18 16:53 J.F.
- 24.03.18 17:23 Cavallino
- 24.03.18 17:24 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=