  • Data: 2017-10-13 20:28:50
    Temat: Re: Znikający obraz z DisplayPort-u (DP)
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-13 o 18:07, Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    Skomentuję, bo choć problem (jego jądro) rozwiązałem zupełnie inną
    drogą, to muszę docenić wysiłek uczestników tej dyskusji, a nie
    pozostawić ich bez odpowiedzi ;)

    Gdyby częstotliwość była zła, to monitor jest na tyle świeży, że raczej
    by zasygnalizował, że z nią coś nie halo, prawda? A może nie... No ale
    ustawienia były przedtem też pod monitor diodowy (czy jak go zwał), CRT
    tu nie był w użyciu odkąd mam tego kompa.

    > Zobacz, ze pod winda mu nawet nie znajduje podlaczonego monitora.

    Po dojrzałym namyślę widzę to, co mi dotąd umykało, no i (jak
    wspominałem) poszedłem inną, owocniejszą drogą. Port VGA i DP wiszą na
    tej samej karcie, i *chyba* ona i tak nie obsłużyłaby dwu-monitorowości
    (pełnej, a nie "klonowej"). Ale czemu DP się wyłączał po załadowaniu
    startowych sekwencji OS-a, to już nie dojdę, bo przejściówkę oddałem.
    Natomiast jest na pokładzie karta druga, z jednym tylko wyjściem: DVI-D,
    i przejściówka na HDMI jest nawet dość tania (acz ja przepłaciłem, bo mi
    się spieszyło). I teraz już mam dwa pełnogębne pulpity.

    > IMO - problem gdzies w sterowniku, a nie w parametrach.

    No ale padł mi właśnie "MMC", czyli menadżer urządzeń: wyświetla jakieś
    bzdury. Opisałem to na innej grupie.

    Ta joj, toć nie wiem, jak się w 10-ce uruchamia ten tryb. Czy podobnie
    jak w XP?

    > A może są dwie karty graficzne w systemie i winda widzi tylko jedną?
    > Akurat tę drugą.

    No coś w tym guście, ale najważniejsze jest to, że DisplayPort jest na
    tej samej karcie co VGA-port, i coś się gryzą, najwyraźniej nie ma tak,
    że karta oferuje pełną dwu-monitorowość.

    Reasumując: inną drogą niż myślałem, ale z Waszą pomocą, i nie bez
    interwencji aniołów - problem został rozwiązany ;)