  • Data: 2018-05-24 22:46:52
    Temat: Re: bezpieczniki
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/24/2018 9:56 PM, Zbych wrote:
    > W naszych gniazdkach nie ma czegoś takiego jak właściwy drut. Przy
    > jednym bezpieczniku i I klasie izolacji masz 50% szans, że zwarcie do
    > obudowy nie wywali bezpiecznika, a zwarcie między L i N zostawi ci
    > podłączone L.

    W przypadku dwóch bezpieczników mam 50% szans że wywali właściwy i 0%
    szans że wywali po zwarciu N do PE. Zupełnie jak przy jednym.

    > Nie masz żadnej gwarancji, że bezpiecznik będzie na L jeśli jest tylko
    > jeden. Właśnie po to dale się dwa bezpieczniki.

    Nie, dwa osobne bezpieczniki nie gwarantują zniknięcia L. Dalej masz 50%.

    > To nadal masz obudowę połączoną z przewodem ochronnym i jej dotknięcie
    > nie powinno cię porazić.

    No tak, ale ja dalej nie rozumiem co lepszego w dwóch bezpiecznikach. I
    tu i tu masz 50% szansy. *CHYBA* że są sprzężone. To wtedy jest pełna
    jasność.