  • Data: 2018-05-25 01:28:53
    Temat: Re: bezpieczniki
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5b072c3f$0$685$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie wiem czemu obecność L _wewnątrz_ urządzenia przy przepalonym N i
    > poprawnie podłącznym PE ma powodować problem.

    Jedna z możliwości, bardzo realna - wskutek czegokolwiek, na izolacji jest
    upływ. Nieraz pewnie czułeś po dotknięciu do urządzenia, charakterystyczne
    młucie, mrowienie, zwłaszcza przy przesuwaniu palca/ręki po obudowie. Teraz
    sobie wyobraź, że masz niczym nie odcięte przejście, spowodowane np.
    zawilgoceniem kurzu, uprzednim zalaniem, czy przebywaniem urządzenia w
    srodowisku wilgotnym, co spowoduje wykroplenie się wody na jego elementach.
    W połączeniu z kurzem, czy wręcz substancjami, które z wodą tworzą
    elektrolit (mydło, proszek do prania, spora część detergentów, nie wszystkie
    są obojętne elektrolitycznie), może to być śmiertelnie niebezpieczne. Wiec
    jeśli wywali N, a zapięty nadal będzie L, to gdyby to ode mnie zzależało,
    natychmiast wydałbym na taką instalację zakaz dalszego używania, do momentu
    rozwiązania problemu. Warunkowo, za komisynjym sprawdzeniem, dopuściłbym
    szybkodziałający układ mechaniczny, który BEZWZGLĘDNIE, w razie zadziałania
    N, wyrzuci także L. Przy zadziałaniu L, niekoniecznie N. A to dlatego, że
    między N, a PE, różnica będzie może 1V, a to jest bezpieczne. Natomiast L -
    to daleko powyżej bezpiecznego i nie można ryzykować, żze owo N niezgaszone
    będzie zagrażać. Nie ma znaczenia, ze w środku urządzenia. Że PE - nie kuś
    diabła. To nie uchroni przed pojawieniem się L tam, gdzie go teoretycznie i
    praktycznie być nie powinno, choćby poprzez urządzenie na reszcie sieci,
    wejdzie L, wyjdzie N i na N w pozostałych gniazdkach, mimo PE, będzie 230,
    bo pierdolnął bezpiecznik na N. 2PK nie chce inaczej - mam rozrysować oczko?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...