  • 11. Data: 2016-11-16 13:07:39
    Temat: Re: chkdsk i klonowanie [cross]
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    news:puco2chj0ihi1eo4dvfeo0q8s7k9aodoc1@4ax.com...
    Tue, 15 Nov 2016 11:43:20 -0500, w
    > Odinstaluj co możesz, przegraj co możesz i skasuj, potem sklonuj tylko
    > używane
    > sektory.

    Przy sprawnym filesystemie tak. Jeśli jest jednak jakaś draka, skopiowałbym
    posektorowo.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 12. Data: 2016-11-16 13:56:05
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 15 listopada 2016 17:43 użytkownik rs napisał:

    > mam do wymiany dysk w laptopie. żeby nie było niespodzianek najpierw
    > sprawdziłem źródłowy dysk za pomocą chkdsk. nie było żadnych błędów.
    > zacząłem klonować. najpierw przy użyciu HD Clone Pro, ale odmówił
    > współpracy podczas weryfikacji. najnowsza clonezilla również
    > stwierdziła, ze na dysku są błędy.

    Wszystko wskazuje na to, że użyty był "goły" CHKDSK. Należy go zastosować z
    dodatkowymi opcjami CHKDSK /f /r /x - kilka razy używałem z dobrym skutkiem.
    Naprawione zostaną błędy logiczne i zaznaczone uszkodzone sektory.

  • 13. Data: 2016-11-16 14:28:17
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 16 Nov 2016 04:56:05 -0800 (PST)
    doszła do mnie wiadomość
    <2...@g...c
    om>
    od TurboPascal <t...@g...com> :

> [...]
    dodatkowymi opcjami CHKDSK /f /r /x - kilka razy używałem z dobrym skutkiem.
    Naprawione zostaną błędy logiczne i zaznaczone uszkodzone sektory.

    Odradzam, chkdsk zepsuje do reszty to, co jeszcze da się poprawić
    innymi programami.
    MHDD powinien dać sobie radę:
    http://darmowyinternet.net/forum/temat-naprawa-dysku
    -twardego-mhdd-tutorial_751

    Ewentualnie Victoria for windows, czy płatny SpinRite.
    --
    ,,To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
    że zaczynamy się w niej urządzać!"

  • 14. Data: 2016-11-16 16:38:08
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/16/2016 5:26 AM, r...@k...pl wrote:
    > Tue, 15 Nov 2016 11:43:20 -0500, w
    > <582b3b2c$0$34524$c3e8da3$b...@n...astraweb.com
    >, rs

    > Być może przy intensywnym sekwencyjnym odczycie po prostu dysk siada.

    hmmm. moze byc.

    > A po sklonowaniu Clone Pro dysk docelowy wstaje? Raczej powinien jeżeli
    > sklonowanie zakończyło się, a wysypał się podczas weryfikacji.

    raz mi sie udalo sklonowac dysk tak, ze po problemach podczas bootowania
    system wstawal. nie wiem na ile byl stabilny, ale bledy przy bootowaniu
    byly wystarczajaco niepokojące.

    > Odinstaluj co możesz, przegraj co możesz i skasuj, potem sklonuj tylko używane
    > sektory.

    dzieki za sugestie, ale to chyba juz troche za duzo zachodu. to juz
    raczej zainstaluje system na nowym dysku. <rs>

  • 15. Data: 2016-11-16 17:07:38
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/16/2016 7:56 AM, TurboPascal wrote:

> [...]
    > zastosować z dodatkowymi opcjami CHKDSK /f /r /x - kilka razy
    > używałem z dobrym skutkiem. Naprawione zostaną błędy logiczne i

    był użyty z powyższymi parametrami. <rs>

  • 16. Data: 2016-11-16 19:45:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-15 o 17:43, rs pisze:
> [...]
    > ktoś podsunie jakiś pomysł, co z tym fantem zrobić, z wyjątkiem
    > instalacji systemu na nowym twardym dysku. z góry dzięki. <rs>

    A może da radę stary Norton Ghost z opcją -FRO, która ignoruje błędy
    dysku źródłowego?

  • 17. Data: 2016-11-16 20:18:17
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

> [...]
    > ktoś podsunie jakiś pomysł, co z tym fantem zrobić, z wyjątkiem
    > instalacji systemu na nowym twardym dysku. z góry dzięki. <rs>

    1. W jakim to języku napisane jest powyższe?
    2. CHKDSK o ile się nie mylę sprawdza tylko logiczną strukturę, do
    sprzętu się nie dotyka. Sprawdź dysk, z którego robisz obraz (pierwotny)
    programem od producenta dysku. Tylko w przypadku programu producenta
    masz gwarancję, że program uzyska pełen dostęp do dysku.

    Z życia wzięte: podniosłem jedną Baracudę 11 programem SeaTools for
    DOS(naturalnie tylko po to, by zgrać z tego dane i na śmietnik) żaden
    inny program sobie nie poradził.

    --
    t0maszek
    #nie lubię tego: tvn#wosp#facebook#gazeta#

  • 18. Data: 2016-11-16 20:33:28
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/16/2016 1:45 PM, nadir wrote:

    > A może da radę stary Norton Ghost z opcją -FRO, która ignoruje błędy
    > dysku źródłowego?

    dzięki. clonezilla tez potrafi pomijać błędy i jechać dalej, ale nie
    dała rady. coś w tych programach rożnego jest. zrobiłem nowy obraz
    programem AOMEI Backuper, wywaliłem wszystkie poprzednie partycje na
    nowym, odtworzyłem obraz i system zaskoczył z nowego dysku na laptopie.
    nie sadze, żeby ten użyty program potrafił dokonywać jakiś specjalnych
    cudów, ale wygląda na to, że ze wszystkich próbowanych ten zadziałał. w
    każdym razie sprawa załatwiona i z czystym sumieniem mogę polecić
    wspomniany software. <rs>

  • 19. Data: 2016-11-16 20:37:19
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/16/2016 2:18 PM, Tomaszek wrote:

    > 1. W jakim to języku napisane jest powyższe?

    w takim, którym jak widać władasz i rozumiesz, skoro potrafisz
    odpowiedzieć.

> [...]
    > Z życia wzięte: podniosłem jedną Baracudę 11 programem SeaTools for
    > DOS(naturalnie tylko po to, by zgrać z tego dane i na śmietnik) żaden

    dzięki. sprawa już jest zamknięta. jeśli cię interesuje, to przeczytaj
    moja odpowiedz do nadira. <rs>

  • 20. Data: 2016-11-16 20:57:51
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2016-11-16 o 20:37, rs pisze:

    > w takim, którym jak widać władasz i rozumiesz, skoro potrafisz
    > odpowiedzieć.

    Niniejszym zostałeś zaklasyfikowany jako gramatyczny nazista;)Gdybym tak
    miał z każdym nie rozmawiać, kto kaleczy język to niedługo nie miałbym
    się do kogo odzywać. Takie czasy:(

    > dzięki. sprawa już jest zamknięta. jeśli cię interesuje, to przeczytaj
    > moja odpowiedz do nadira. <rs>

    Nie poznaliśmy jednak istoty problemu. Jakiś program poradził sobie z
    jakimiś błędami.