  • Data: 2019-06-24 23:29:21
    Temat: Re: chłodzenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Te od CO mają za małe ciśnienie. Od pompy do wrzeciona i z powrotem
    > mam powyżej 10 m wężykiem fi 6 muszę pchać sporym ciśnieniem. I tego
    > nie zmienię.
    > Na pompie od CO z tego co pamiętam albo nic nie płynęło, ale słabo.

    Tu by mi pasował wymiennik. Taki płytowy do domowych instalacji grzewczych.
    I mocne chłodzenie do niskiej temperatury. Woda wodociągowa nie jest złym
    pomysłem, niekoniecznie trzeba ją wpuszczać w kanał. Może jest gdzieś
    w okolicy rursko z w miarę stałym przepływem, żeby wczesać się takim
    wymiennikiem. A jak nie, to grzać tę cholerną wodę do mycia.

    A tak przy okazji. Jakiś czas temu byłem w cementowni. Cementownia to
    zakład, który zużywa ogromne ilości paliw stałych. Poza tym wszędzie
    coś gorącego, a to jakaś rura kominowa, a to znowu skład gorącego wyrobu,
    co to dopiero opuścił piec. Ciepła odpadowego wszędzie w bród. Ale ciepła
    woda do umywalni dla robotników pochodzi ze specjalnego pieca na słomę.
    Piec jest po to, by w bilansie całego zakładu zwiększyć udział paliw
    odnawialnych.

    > Parę lat działało. Teraz wymieniam uszczelnienie w pompie bo zaczęła
    > cieknąć/ciec. :-)

    Przeciekać.

    --
    Jarek