  • Data: 2019-01-07 08:39:39
    Temat: Re: dysk twardy 2 TB, który?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "ToMasz" q0sds3$5jc$...@d...me

    > Piszę językiem prostym, żeby nie napisać, że aż prymitywnym -- mechaniczne
    (...)
    > Edukowałem Morele -- najwyraźniej bezskutecznie.
    kiedyś tam, czy w tym wątku? To ja Ci napiszę całość bajki, ale słowo
    klucz którego nie chciałem użyć, spowoduje niechęć połowy dyskutantów.
    Na codzień używam linuksa na dysku ssd. Na tym samym dysku był również
    win10. ale z windowsa korzystam tylko jak niemam innego wyjścia.
    ostatnio był mi potrzebny do odblowkowania xiaomi, wcześniej do grania w
    wiedzimina 1 (bo W2 jest już na linuksa). i za każdym razem, muszę
    czekać na aktualizacje i nie wyłączać kompa bo się aktualizuje. więc po
    co mi ssd? Ostatnio była dyskusja: płacenie zbliżeniowe kartą jest
    szybsze niż blikiem. tak, o 3 sekundy. ale kolejka do kasy to 3 minuty.
    Więc znacznie krótsze czasy dostępu, znacznie większy transfer w ssd
    jest dla mnie pomijalny. Trwałość dysku, zakładając że nie kosztuje
    drugie tyle - jest priorytetem. Raz w życiu mi ssd padł - odzyskałem
    zero %. dziesiątki razy padł mi hdd odzyskałem 90%, w tym 100% małych
    plików. Więc jeszcze dziesiątki lat będę posiadał hdd i teraz chciałbym
    kupić najtrwalszy. Backupy robię, ale miejsca mam 500giga, więc
    najważniejsze pliki są bezpieczne, ale utrata czegoś mniej ważnego też
    boli.
    ToMasz